عمل جراحی رایگان 4500 بیمار
کد خبر: 3727447
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

عمل جراحی رایگان 4500 بیمار

گروه سلامت ــ سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم که برای جراحی رایگان بیماران مناطق محروم در بیرجند حضور دارند، اعلام کرد: تاکنون 4500 بیمار به صورت رایگان جراحی شده‌اند.

عمل جراحی رایگان 4500 بیمار
به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالجلیل کلانتر هرمزی، سرپرست گروه پزشکان خیر مناطق محروم که به همراه تیمی ۳۶ نفره برای جراحی پلاستیک و ترمیمی به خراسان جنوبی شهر بیرجند آمده است، امروز سه شنبه ۱۲ تیر ماه طی نشستی خبری به همراه کاظم قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به سوال خبرنگاران در خصوص اعمال جراحی که قرار است بر روی مبتلایان به مشکل شکاف لب و شکاف کام صورت بگیرد پاسخ گفتند.
در ابتدای این نشست خبری، قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر که از صبح امروز اتاق عمل در اختیار پزشکان خیر برای انجام عمل جراحی قرار گرفته است، گفت: از بعد از ظهر یک اتاق عمل دیگر و در محموع هفت اتاق به پزشکان خیر اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه بیرجند شهر فرهنگی و علم دوست است گفت: مردم کویر میهمان نواز هستند و ما به خود می‌بالیم که میزبان شما هستیم.
در ادامه این نشست خبری کلانتر با تاکید بر اینکه این برنامه محقق نشد مگر به تلاش یک ساله مسئولان استان ودانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تمام تلاش ما این است که در پایان این حضور بیناری عمل نشده باقی نماند. قبلا هم در استان سیستان هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت و ۱۲۰ شکاف لب ظرف چهار روز عمل شد.
وی افزود: در کرمانشاه نیز ۱۵۷ عمل صورت گرفت و در اینجا هم تا نفس داریم این اقدام عاشقانه را ادامه می‌دهیم.
کلانتر ضمن تجلیل از هماهنگی خوب مسئولان دانشگاه و بیمارستان رازی بیرجند گفت: بیماران صعب العلاج با معرفی نامه موسسه خیریه مرهم برای ادامه درمان با تعرفه دولتی برای ادامه درمان معرفی می‌شوند. هدف ما ویزیت بستری و عمل جراحی رایگان است که محقق شده و از صبح امروز تا ظهر شش عمل صورت گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که گروه‌های خیریه برای درمان سایر بیماری‌ها به اینجا بیایند و افزود: شکاف لب قابل پیشگیری نیست، اما قابل کاهش است و باید در این خصوص آموزش و اطلاع رسانی به ویژه در هنگام بارداری داده شود تا از مصرف دارو‌هایی که موجب شکاف لب در جنین می‌شود، پرهیز شود.
کلانتر ضمن هشدار در خصوص تاثیرات شکاف لب در اختلال رشد اجتماعی و تحصیلی گفت: ما آمده‌ایم که این تاثیرات را کاهش دهیم و تلاش می‌کنیم شکاف لب و کام نیز زیر نظر کمیسیون کشوری و به عنوان بیماری خاص قرار گیرد تا هیچ کس نباشد که به دلیل بی پولی نتواند شکاف لب خود را درمان کند.
وی خاطرنشان کرد: افراد با شناسنامه بدون شناسنامه با دفترچه بی دفترچه و ... تحت هر شرایطی رایگان درمان می‌شوند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوصص سابقه فعالیت موسسه ملی سلامت مرهم گفت: این موسسه از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و طی این مدت ۱۶ هزار بیمار ویزیت و چهار هزار و ۵۰۰ نفر هم عمل شده‌اند.
وی در پایان گفت: محرومیت زمانی است که فکر ما محروم باشد. پزشکان مختلفی از نقاط مختلف کشور می‌توانند برای درمان به اینجا بیایند چرا که اینجا نیاز است و اگر چه برخی وسایل را گران‌تر از گذشته خریریم، اما همیشه انسان‌های خیری پیدا می‌شوند که به ما کمک کنند. مهم حرکت است که حاصل شده و ما تا وسعمان اجازه دهد کار می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha