غفلت از تفاوت حق و باطل؛ عامل شایعه‌پراکنی/ ضرورت حفظ آبروی مسلمان
کد خبر: 3751642
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

غفلت از تفاوت حق و باطل؛ عامل شایعه‌پراکنی/ ضرورت حفظ آبروی مسلمان

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی گفت: سرچشمه فضای تیره و تار شایعه‌پراکنی، غفلت از تفاوت حق و باطل است که متأسفانه گاهی مردم هزینه سنگینی هم به خاطر آن می‌پردازند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «فاصله حق و باطل از نگاه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم و دارالقران آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، هشتم مهرماه در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در این گفتمان دینی گفت: افراد معمولا در برخورد با مشکلات سعی می‌کنند با یافتن الگوها در هر زمینه‌ا‌ی و سپس تبعیت از آن، مشکلات و دردهای خویش را تسکین بخشند که یکی از این اسوه‌ها اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت مهدی(عج) است.
کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم بیان کرد: ضرورت توجه به حفظ آبروی مسلمانان، کمک به خوش‌بینی و اعتماد مردم به یکدیگر و پرهیز از آثار سوء غیبت و عیب‌جویی از جمله پیام‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با شرح فرازی از نهج‌البلاغه «أَما إِنَّهُ لَيْسَ بَيْنَ الْحَقّ وَ الْباطِلِ إِلّا أَرْبَعُ أَصابِعَ»، گفت: باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم؛ این کلام نورانی اشاره به شایعاتی است که در میان مردم زبان به زبان می‌چرخد، نباید به شایعات بی‌اساس اعتنا کرد، بسیاری از شایعات ناشی از سوء‌ظن، عدم تحقیق، حسد، کینه‌توزی است.
وی ادامه داد: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه درس عالی اخلاقی است که اگر جوانان به خاطر بسپارند و همیشه و در همه جا به آن عمل کنند به یقین خوش‌بینی و حسن ظن جای بدبینی و سوءظن و اعتماد جای بی‌اعتمادی، و محبت جای نفرت را خواهد گرفت، همچنین شایعات بی‌اساس درباره افراد خوش‌نام از رونق خواهد افتاد و شایعه‌پردازان هرگز به اهداف شوم خود نمی‌رسند و روح سلامت و خوش‌بینی بر جامعه مهدوی حاکم می‌شود.
لطفيان عنوان کرد: سرچشمه فضای تیره و تار شایعه‌پراکنی، غفلت از تفاوت حق و باطل است که متأسفانه گاهی مردم هزینه سنگینی هم به خاطر آن می‌پردازند.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha