کربلا؛ تجلی باورهای دینی و خصلت‌های انسانی
کد خبر: 3748853
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
آمنه لطفیان عنوان کرد:

کربلا؛ تجلی باورهای دینی و خصلت‌های انسانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی گفت: کربلا تجلی باورهای دینی و خصلت‌های انسانی است؛ نهضتی که جاودانگی آن به‌دلیل پشتوانه الهی، رنگ خدایی داشتن و تربیت انسان‌ها بر مبنای سربلندی عزت و کرامت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم «آوای توحید در جامعه حسینی و مهدوی» در صحن آزادی حرم مطهر رضوی، 30 شهریورماه با حضور جمعی از بانوان هیئت‌های عزادار برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی با تسلیت ایام عاشورا و اشاره به تولد امام حسین(ع) و اینکه اولین صدایی که در گوش مبارکش طنین‌انداز شد نوای روح‌بخش توحید و یکتاپرستی بود، گفت: نماز و یاد خداوند تنها محبوب حسین بن علی شد تا جایی که هر چه داشت همه را یکجا در راه خدا فدا کرد.
کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم ادامه داد: نماز ستون خیمه دین و همچنین جهاد و پیکار برای حفاظت از دین است. ما وقتی به عظمت و شگفتی حیرت‌آور نماز عاشورایی پی می‌بریم که حوادث و رخدادهای جانسوز ظهر تاسوعا و عاشورا را در ذهن مرور کنیم.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور تصریح کرد: امام حسین(ع) و یاران با وفایش نماز خواندند؛ نماز در برابر تیرهای بی‌شمار دشمن، با لبان تشنه و با بدن‌های مجروح، نماز در برابر اجساد مطهر شهدا، نماز در مقابل خیمه‌هایی که لحظات بعد طعمه حریق آتش کینه از خدا بی‌خبران می‌شد، نماز در برابر دیدگان اشک‌آلود زنان و کودکانی که نمی‌دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنان است، نمازی که وضوی آن از خون پیشانی آنان بود.
وی اظهار کرد: در بدو تولد آوای دلنواز اذان و اقامه در قلب و روح امام حسین(ع) نشست و بذر توحید در وجود مبارک او کاشته شد و به بار نشست. امام در مسیر انقلاب پر مخاطره‌اش هیچ‌گاه یاد و ذکر پروردگار و خالق عظیم و یکتا را فراموش نکرد و بارها در دل شب به نیایش خالصانه، دعا، استغفار و تلاوت قرآن پرداخت و با زمزمه دل‌انگیز، از یارانش، شیران روز و مجاهدان فی سبیل‌الله ساخت و به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، این تأثیر دعا و نیایش و نماز بود که در مکتب پایمردی و مقاومت، رزمگاه را با ذکر و یاد خدا استحکام بخشید.
لطفيان با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در هدایت و ضلالت افراد حاضر در کربلا با توجه به سبک زندگی زهیر بن قین و مطالبه‌گری در مکتب سیدالشهدا(ع)، گفت: خانواده‌های شهدا مصادیق همراهی در سعادت‌ هستند. زهیر قصد رفتن به سوی امام حسین(ع) را نداشت و اگر اصرار و تلنگر همسرش نبود شاید هیچ‌گاه گذرش به کربلا، شهادت و سعادت نمی‌افتاد.
مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمد‌علی لطفیان سرگزی افزود: کربلا تجلی باورهای دینی و خصلت‌های انسانی است؛ نهضتی است که همچنان متحول می‌کند. جاودانگی این نهضت به دلیل پشتوانه الهی، رنگ خدایی داشتن و تربیت انسان‌ها بر مبنای سربلندی عزت و کرامت است.
وی در پایان سخنانش درمورد مشکلات زندگی گفت: رفتار منفعلانه حل مشکل نمی‌کند بلکه صبر آگاهانه همراه با شکر و صبر و تلاش اوضاع را بهتر خواهد کرد.
محمود لطفیان

انتهای پیام

captcha