توزیع نامه مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب بلغارستان
کد خبر: 3460359
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

توزیع نامه مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب بلغارستان

گروه بین‌الملل: نامه دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به جوانان اروپا در آیین افتتاحیه چهل‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهل‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه که 17 آذرماه با همکاری انجمن کتاب بلغارستان، مرکز ملی فرهنگ و شهرداری صوفیه و رایزنی فرهنگی ایران در کاخ ملی فرهنگ صوفیه آغاز به کار کرده است، به مدت یک هفته ادامه دارد.
 
در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم حضور داشتند و شهردار صوفیه، معاون وزیر فرهنگ، معاون وزیر آموزش و پرورش بلغارستان و رئیس اتحادیه ناشران اروپا سخنرانی کردند.
 
هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه،رایزنی فرهنگی کشورمان این فرصت را مغتنم شمرد و امسال برای سومین سال پیاپی با عرضه کتب نفیس و ارزشمند حضوری فعال در این نمایشگاه داشت.
 
رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان با عرضه بیش از 170 عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی و بلغاری با موضوعات تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران و همچنین مجموعه انتشارات تخصصی در حوزه ادبیات فارسی، تاریخی، فرهنگی به زبان بلغاری و نیز مجموعه آثاری از صنایع دستی، گردشگری کشورمان در این نمایشگاه حضوری پر رنگ دارد.
 
همچنین، در نخستین روز از این نمایشگاه بیش از 100 نسخه از نامه دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بنابه درخواست فرهیختگان و نخبگان بلغاری توزیع شد.
 
بنابر اعلام این خبر، علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، مهمانان خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیا همچون اسپانیا، پرتقال، کشورهای اسکاندیناوی، رومانی، مجارستان، روسیه، صربستان، وزارت فرهنگ و گردشگری و مرکز پژوهش‌های ریاست جمهوری ترکیه از جمله کشورها و نهادهایی هستند که حضوری فعال در این نمایشگاه دارند.
captcha