هشدار اوقاف قدس نسبت به خطرات پیش روی مسجد الاقصی
کد خبر: 4212717
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲

هشدار اوقاف قدس نسبت به خطرات پیش روی مسجد الاقصی

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی قدس نسبت به افزایش خطراتی که مسجد الاقصی با آن روبه‌روست با وجود بی‌توجهی کشورهای عربی و اسلامی، هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی شهر قدس در بیانیه‌ای که پس از نشست اضطراری با موضوع «بررسی اوضاع وخامت‌بار مسجد الاقصی» صادر شد، بر افزایش نگرانی‌ها نسبت به بی‌توجهی و ناتوانی کشورهای عربی و اسلامی در قبال مسجد الاقصی و سازماندهی یورش‌های گسترده گروه‌های افراطی به صحن‌های این مسجد تأکید کرد. 
 
این شورا با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود نمازگزاران مسلمان به این مسجد شریف تأکید کرد که یورش‌های یهودیان افراطی به صحن‌های مسجد الاقصی و هتک حرمت این مسجد به بهانه اعیاد مذهبی رو به افزایش است و مقامات صهیونیست در برنامه‌ریزی برای این رفتار که بر اساس منطق زور پیش می‌رود، اصرار دارند و از هیچ کوششی برای نابودی و محو حقایق تاریخ اسلامی و عربی ما در شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی و جایگزین کردن روایت دیگری بجای آن دریغ نمی‌کنند.
 
اوقاف قدس همچنین اتحاد ملت فلسطین در مسئله حمایت از مقدسات و فدا کردن جان با ارزش خود در این راه را ستود و از همه مردم فلسطین در هرجای این سرزمین خواست تا حضور خود در مسجد شریف الاقصی را تشدید کنند.
 
این بیانیه از اردن که متولی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس شریف است نیز خواست تا جامعه بین‌المللی را به تحرک واداشته و از دولت‌های جهان اسلام و عرب بخواهد که تمام امکانات خود را برای انجام وظیفه در قبال مسجد الاقصی و جلوگیری از سیاست‌های ناعادلانه رژیم صهیونیستی علیه مهمترین مسجد مسلمانان به کار گیرند.
 
شورای اوقاف قدس همچنین تأکید کرد که سکوت در برابر این سیاست‌های ناعادلانه جایز نیست تا فاجعه‌ای که در زمینه تقسیم زمانی و مکانی حرم ابراهیمی در الخلیل رخ داد، بار دیگر تکرار نشود.
 
روز پنجشنبه گذشته گروه زیادی از شهرک‌‌نشینان صهیونیست در سومین روز ایام عید فصح یهودیان به مسجد الاقصی یورش برده و این مسجد شریف را مورد هتک حرمت قرار دادند. بر اساس آمار اداره اوقاف اسلامی قدس، در این یورش‌ها 1679 شهرک‌نشین صهیونیست حضور داشتند.
 
این در حالی است که بر اساس گزارش منابع رسمی و حقوقی فلسطین، نیروهای اشغالگر با تشدید تدابیر امنیتی، شهر قدیمی قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده و موانعی برای ورود اهالی بیت المقدس به مسجد الاقصی ایجاد کرده‌اند.
 
گروه‌های یهودیان افراطی عید فصح را با مسجد الاقصی مرتبط می‌دانند و هر سال پیش از آغاز ایام عید فصح در دسته‌ها و گروه‌های مختلف به صحن‌های مسجد الاقصی هجوم می‌آورند.
 
عید فصح در دین یهود سمبل خروج بنی‌اسرائیل از مصر و فرار از چنگال فرعون به رهبری حضرت موسی(ع) است که یهودیان در این روز برای شکرگزاری از خداوند و نجات از دست فرعون قربانی می‌کنند.
انتهای پیام
captcha