قرائت نامه رهبر معظم انقلاب در کلیسای شهر رم
کد خبر: 3460126
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

قرائت نامه رهبر معظم انقلاب در کلیسای شهر رم

گروه بین‌الملل: نامه دوم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در همایش «تروریسم درد مشترک همه انسان‌ها» در کلیسای سانتا ماریا شهر رم قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «تروریسم درد مشترک همه انسان‌ها» با حضور جمعی از اندیشمندان مسلمان و مسیحی در کلیسای قدیمی «سانتا ماریا این کوزمدین» شهر رم برگزار شد.

هانیه ترکیان، نماینده انجمن فرهنگی اسلامی امام مهدی(عج) در ابتدای این همایش ضمن قرائت نامه دوم آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا بر ضرورت همکاری بین ادیان ابراهیمی به‌ویژه مسیحیت و اسلام تأکید و از مقارن شدن سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) با ایام میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در سال جاری، یاد کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی، رئیس مرکز اسلامی لندن گفت: قربانیان حملات تروریستی که با نام دین و خداوند توسط عده معدودی از افراد گمراه مورد حمله قرار می‌گیرند، تنها قربانیان این حملات نیستند، بلکه آن دینی که از نام آن سوء‌استفاده می‌شود نیز از قربانیان اصلی این حملات است.

وی اظهار کرد: افراد ضد دین از همین حرکات تروریستی استفاده کرده و به دین ضربه می‌زنند و ادعا می‌کنند که نیازی به دین نیست؛ امروز بیش از هر زمان دیگر مؤمنان و پیروان ادیان الهی باید با همدیگر متحد شده و همکاری کنند.

شمالی تأکید کرد: مشکلی که امروز مسلمانان و مسیحیان با آن روبرو هستند آن نیست که جوانان غربی و یا خاورمیانه از مسیحیت به اسلام می‌پیوندند و یا بالعکس، یا مساجد را رها کرده و به کلیسا می‌پیوندند و یا بالعکس بلکه مشکل اصلی این است که برخی جوانان، دین را رها کرده و به مادیات و بی‌دینی می‌پیوندند.

وی افزود: امروزه مادی‌گرایی و بی‌دینی از یک سو و افراط‌گرایی دینی از سوی دیگر؛ هر چند با هم تعارض دارند ولی برای جلوگیری از اتحاد و گفت‌وگوی بین ادیان دست به دست هم داد‌ه‌اند. این به هم پیوستگی مادی‌گرایی و افراطی‌گرایی دینی را می‌توان در زندگی تروریست‌هایی که دست به این اعمال جنایت‌کارانه می‌زنند به عنوان مصداق بارز آن جست‌وجو کرد.

همچنین در این همایش کشیش حداد متانوس، رئیس انجمن فرهنگی کلیسای سانتا ماریا شهر رم اظهار کرد: گروه‌هایی همانند داعش به جای اینکه مطیع دستورات الهی باشند، تصمیم گرفته‌اند که شیوه اعتقادی خود را تحمیل کنند.

وی با متهم کردن برخی از دولت‌های غربی و عربی به‌ویژه آمریکا و عربستان سعودی در گسترش تروریسم در عراق و سوریه، گفت: تا سال 2011 میلادی تمام پیروان ادیان در سوریه با دوستی در کنار یگدیگر زندگی می‌کردند اما بیش از چهار سال است که این کشور در آتش بحرانی که توسط قدرت‌های استکباری و متحدین منطقه‌ای آنها شعله‌ور شده، می‌سوزد.

رئیس انجمن فرهنگی کلیسای سانتا ماریا با بیان اینکه تروریسم در همه کشورها مسیحیت و اسلام را مورد حمله قرار می‌دهد، بیان کرد: تروریسم هم شرق را مانند عراق، سوریه و لیبی و هم غرب را مانند پاریس، لندن و مادرید مورد هدف قرار داده است؛ آنها چهره‌ای از اسلام ارائه می‌کنند که بسیار خشن است و با ذات این دین در تغایر است.

captcha