استقبال کاربران یاهو از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی
کد خبر: 3459010
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

استقبال کاربران یاهو از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی

گروه بین‌الملل: تعداد زیادی از کاربران پایگاه اطلاع‌رسانی یاهو ضمن تأیید موارد مطرح شده در نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، از حمایت غرب از تروریسم و تهاجم کشورهای غربی به ممالک اسلامی در سال‌های اخیر ابراز تأسف کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)‌،‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز، هشتم آذرماه، در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت‌های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.

ساعاتی بعد از انتشار این نامه، پایگاه اطلاع‌رسانی یاهو در خبری به نقل از خبرگزاری فرانسه به بخش‌هایی از این نامه، از جمله موارد مربوط به سیاست‌های دوگانه غرب در برابر تروریسم و نقش غرب در بحران‌های منطقه اشاره کرد.

تعداد زیادی از کاربران یاهو به این نامه واکنش نشان دادند و ضمن تأیید موارد مطرح شده در آن،‌ از دخالت‌های غرب در نقاط مختلف جهان و حمایت آن از تروریسم انتقاد کردند. در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

کاربری به نام «نیل»: متأسفانه آنچه (در این نامه درباره غرب آمده) درست است. غرب و آمریکا به کشورهای خاورمیانه حمله کرده‌اند، رژیم‌های مزدور خود را در این کشورها بر سر کار آورده‌اند،‌ سنی‌ها و شیعیان را علیه هم تحریک کرده‌اند و مدتی طولانی به تسلیح و حمایت از دیکتاتورهای مختلف پرداخته‌اند.

«Voice of Reason- صدای خرد»: درست است. هر کسی با هر میزان آگاهی از تاریخ معاصر، این اظهارات (مطرح شده در نامه) ‌را می‌پذیرد. جرج بوش و اعوان و انصارش بزرگ‌ترین تروریست‌ها بودند.

«برایان ک.»: متأسفانه درست است. ما در برخی کشورها از تروریسم حمایت می‌کنیم؛ در حالی که در جاهای دیگر تروریسم را بد می‌دانیم. من همیشه برای درک این دورویی و ریاکاری که در سیاست خارجی ما وجود دارد، مشکل داشته‌ام.

«اسکات»: (سخنان ایشان) درست است. از نظر ما (غرب) واقعاً تروریست خوب و بد وجود دارد. اگر علیه غرب باشند بد هستند؛ ولی اگر در راستای دیدگاه‌های غرب باشند خوبند.

«سابو»:‌ آمریکا داعش را ایجاد کرد و به همراه ترکیه و عربستان به حمایت از آن ادامه می‌دهد. دولت ما (آمریکا)‌ بیشتر به دنبال توسعه امپریالیسم در خاورمیانه است تا مقابله با تروریسم.

«جان»: کاملاً حق با ایشان است. طالبان، القاعده و داعش همه با حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی آمریکا، اسرائیل و عربستان به وجود آمدند.

captcha