ولایت‌مداری؛ انتظار شهدا از مردم و مسئولان
کد خبر: 4211062
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
نماینده مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران:

ولایت‌مداری؛ انتظار شهدا از مردم و مسئولان

حجت‌الاسلام رضا رستمی با ایمان بودن، بصیرت داشتن، حمایت از رهبری و ولایت‌مدار بودن را رسالت مهم تمامی شهدا برشمرد و اظهار کرد: شهدا خود در مسیر ولی‌فقیه حرکت کردند از مردم و مسئولان نیز همین انتظار را دارند.

حجت الاسلام رضا رستمی، مشاور حقوقی جامعه ایثارگری شرکت پالایش نفت

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت الاسلام رضا رستمی، نماینده مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران، شامگاه چهارشنبه، 29 فروردین، در نخستین یادواره «ایثار و شهادت»، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ع) شازند که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این مجموعه در شهر مهاجران برگزار شد، مشمول توفیق الهی شدن را یکی از امتیازات زیستی انسان‌ها دانست و اضافه کرد: شهدا شامل این امتیاز شده و به آرزوی خود که همان شهادت است، رسیدند.

وی وظیفه مردم در مقابل شهدا را سنگین ارزیابی کرد و گفت: با ایمان بودن، بصیرت داشتن، حمایت از رهبری و ولایت‌مدار بودن را رسالت مهم تمامی شهدا برشمرد و اظهار کرد: شهدا خود در مسیر ولی‌فقیه حرکت کردند از مردم و مسئولان نیز همین انتظار را دارند. خانواده شهدا، فرزندانی تربیت کردند که همواره در ادامه مسیر انقلاب مصمم بودند و این رسالت امروز به ما سپرده شده است.

رستمی یا یادآور شدن این مطلب که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه سنگینی برعهده داریم، الگو قرار دادن خط‌مشی شهدا و تبیین این مکتب و حقیقت برای نوجوانان و جوانان نسل آینده را مورد تأکید قرار داد.

این مقام مسئول فرزندان شهدا را الگویی عینی برای نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: با الهام‌گیری از شهدا و خانواده ایشان می‌توان آینده را ساخت. امید ما به آینده و جوانان دهه‌های پیشرو است. دختران نوجوان امروز، مادران 20 سال آینده هستند که فرزندانشان آینده‌ای روشن برای کشور و نظام خواهند ساخت.

رستمی تشریح کرد: همسران شهدا دقت داشته باشند که تداوم مسیر انقلاب اسلامی، اهداف و ارزش‌های انقلاب در سرپنجه تدبیر آنان قرار دارد و باید به این تکلیف جامه عمل پوشاند. نباید اجازه دهیم خون پاک شهدا و ایثارگران با کم‌کاری پایمال شود. این تکالیف گاه در اختیار دولتمردان و گاه در اختیار خانواده شهدا است و هریک از در این راستا مسئولیت‌هایی داریم که باید ادا شود.

وی آمار شهدای مجموعه صنعت نفت ایران را هزار و ۵۸ شهید و 11 هزار و 600 جانباز اعلام کرد و گفت: این آمار به عنوان یکی از خاص‌ترین مجموعه‌ها در تمام کشور به شمار می‌آید. مجموعه وزارت نفت برخوردار از 3۰ هزار ایثارگر اعم از جانباز و فرزندان شهدا و ایثارگران است.

رستمی به خدمات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: با روی کار آمدن دولت مردمی، پیگیری‌ها و توجه‌های معاون وزیر به توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، اشتغال فرزندان شهدا به عنوان یکی از دغدغه‌های جامعه ایثارگری پیگیری شد. قانون واحد ماده ۴۸ الحاق مالی دولت که سال گذشته توسط دیوان عدالت باطل شده بود در صنعت نفت بومی شد.

به گفته وی با روی کار آمدن دولت سیزدهم و دغدغه‌ دولت در مجموعه منابع انسانی این مصوبه مجدد احیا و ثبت‌نام برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان با یک سال اسارت، فرزندان شهدا و کسانی که قبلاً از این مزیت استفاده نکرده بودند از طریق سامانه انجام شد.

حجت‌الاسلام رستمی با ذکر این نکته که مجوز برای استخدام فرزندان شهدا، جانبازان ۳۰ درصد و بالاتر صادر و در اکثر شرکت های پالایش نفت شازند به کارگیری شدند و همچنین در حال پیگیری برای استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵درصد نیز هستیم، اضافه کرد: قریب به دو هزار و 800 فرزند شهید در نوبت استخدام هستند که 980 نفر از آنان با دریافت مجوز مشغول به کار شده و با پیگیری وزیر نفت اخذ مجوز لازم برای مابقی افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که ماده ۳۱ قانون جامعه خدمات ایثارگرای در صنعت نفت و شرکت‌های وابسته در خصوص آزمون‌های استخدامی رعایت می‌شود، گفت: شرایط استخدامی برای فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان براساس مدرک تحصیلی اعمال شده و افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند به صورت پیمانی و اشخاص دارای مدرک کارشناسی و بالاتر به صورت قرارداد معین استخدام می‌شوند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از خانواده شهید سلیمانی و تعدادی از جانبازان، جامعه ایثارگری و فرزندان شاهد و ایارگر تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام
captcha