صدور سالانه 1.5 میلیون فتوا به 12 زبان در مصر
کد خبر: 4210836
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

صدور سالانه 1.5 میلیون فتوا به 12 زبان در مصر

مشاور مفتی مصر با بیان اینکه مرکز فتوای مصر اسلام راستین را معرفی می‌کند، تأکید کرد که در سال 1.5 میلیون فتوا از سوی این مرکز به 12 زبان مختلف صادر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، ابراهیم نجم، مشاور مفتی و دبیرکل دبیرخانه هیئت‌های فتوا در جهان تصریح کرد که شورای فتوای مصر سالانه 1.5 میلیون فتوا به 12 زبان مختلف صادر می‌کند. 

وی این سخنان را در کنفرانس «تجارب ملی در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم» که با حضور 40 کشور از 13 تا 18 آوریل در سنگاپور برگزار می‌شود، بیان کرد.

نجم در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش شورای فتوا در صدور فتوا برای درک صحیح از رابطه اسلام و جهان مدرن گفت: مصر در جنگ با تروریسم قدرت بینش و تعدد محورها و ابزارهای مؤثر خود را نشان داده است درکی که در غرب در این زمینه وجود دارد صحیح نیست.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای فتوا مبتنی بر اعتدال است، تأکید کرد که عملکرد این شورا کاملاً جدای از سطحی‌نگری و اقدامات تصادفی است. 

مشاور مفتی مصر در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که تأسیس مرکز مطالعات افراط‌گرایی (سلام: صلح) در راستای مقابله با افکار عجیب و غریب است و مرکز سلام بر پایه‌های علمی در تعمیق مباحث عمومی، دانشگاهی و دینی مرتبط با موضوع افراط‌گرایی متمرکز است. 

نجم با بیان اینکه شرایط امروز ما به گونه‌ای است که نمی‌توانیم منازعات و تجارب تلخ بیشتری را تحمل کنیم، تأکید کرد: رسانه‌ها باید در رساندن نظرات علمای دین حرفه‌ای و بی‌طرفانه عمل کنند.

وی در همین رابطه تصریح کرد: رسانه‌ها و دولت‌های جهان در برخورد با علمای دین دقت بیشتری داشته باشند صدای اعتدال بر اقلیت افراطی غالب است، زیرا دین واقعی قادر است راه حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های پیش روی جهان ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha