دومین جلسه باورداشت مهدویت و خانواده متعالی در کرج برگزار شد + عکس
کد خبر: 4150563
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰

دومین جلسه باورداشت مهدویت و خانواده متعالی در کرج برگزار شد + عکس

دومین کارگاه آموزشی و معرفتی سلسله مباحث باورداشت مهدویت و خانواده متعالی به‌ همت هیئت مذهبی رایة‌الزهرا(س) مجمع بانوان عاشقان ثارالله(ع) کرج در مجموعه کانون شهید سبحانی این شهرستان برگزار شد.

حسینعلی مؤمنی، مدرس دانشگاه تهرانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، دومین کارگاه آموزشی و معرفتی سلسله مباحث باورداشت مهدویت و خانواده متعالی به‌ همت هیئت مذهبی رایة‌الزهرا(س) مجمع بانوان عاشقان ثارالله(ع) کرج، پنجم تیرماه، به‌مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در جوار مزار مطهر شهدای گمنام مجموعه کانون شهید سبحانی این شهرستان برگزار شد.

حسینعلی مؤمنی، مدرس دانشگاه تهران در این کارگاه آموزشی با اشاره به ویژگی‌های زیست مؤمنانه و توحیدی، گفت: شعاع نورانیت امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) هر چه بتابد بیشتر و پرفروغ‌تر خواهد شد و همگان جرعه‌ای از وجود معنوی و معارفی و الهی ایشان را نوش می‌کنند و بهره می‌گیرند.

وی راه تقرب را منحصر به اطاعت از ذات اقدس باریتعالی، ولایت‌پذیری و ولایتمداری دانست و افزود: امام محمدباقر(ع) اقیانوس دانش‌بنیان الهی و بی‌پایان حکمت‌ها و برهان‌هاست که هیچ یک از انسان‌ها نمی‌توانند به عمق شعاع نور دانایی و حکمت الهی این امام همام پی ببرند.

مؤمنی در ادامه با اشاره به تبیین فرصت‌ها و چالش‌های دینداری متعبدانه بیان کرد: دینداری استدلال‌گرایانه مبتنی بر آیات قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) مورد پذیرش بشر امروز و باورپذیرتر است. لذا، دینداری برای موحدین متدین و انسان عصر کنونی نیازمند برهان استدلال‌گرایانه است.

مدرس دانشگاه تهران با بیان اينکه بشر امروزی، عصر اکنون را با مادیت فلسفی بیان می‌کند و اعتقاد در این بخش، بر روی حس و حسیات، ماده و مادیات، و طبع و طبعیات عالم طبیعت است، گفت: انسان‌ها اصولا به دنبال علوم فرازمان می‌روند. مادیت روش‌شناختی بر روی تمامی پدیده‌های مادی، این مسئله را مطرح می‌کند که باید یک علت مادی داشته باشد.

مربی دوره باورداشت مهدویت در استان البرز اظهار کرد: هر فرد در رشد شخصیتی خود و تربیتی فرزندان بر محور سبک زندگی توحیدی با یکسری از دشورای‌ها در پس پرده عالم ماده مواجه و روبرو است که اقامه سبک زندگی توحیدی و اجرای دستورات الهی در زندگی انسان‌ها موجب تقویت ایمان می‌شود.

وی افزود: پیام‌رسان‌های مجازی و ابزارهای پیوستی فلسفه مادی‌گرایی برای فریب بشریت و برهم زدن هویت توحیدی و فروش محصول مادی‌گرایی شناختی و ترکیبی است.

مؤمنی با بیان اینکه دین حقیقتی منطبق با فطرت آدمی است، گفت: خدا به هر کسی که بخواهد، حکمت داده است، اما آن حکمت کثیر فقط در قلب امام باقر(ع) و حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) قرار دارد.

وی تخلق‌ به اخلاق‌الله و تجلی اراده الهی در وجود انسان را به معنای حکمت عملی دانست و افزود: فوق حقایق هستی در وجود حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) است که با آمدن و ظهور ایشان، تازه علوم جدید از ناحیه ایشان شکوفا و آموخته می‌شود که در میزان درک ما نمی‌گنجد. نیروی بیکران الهی حجت خدا همه مردم ادیان توحیدی را در آغوش می‌گیرد و از بحران‌ها و دشورای‌ها می‌رهاند.

مدرس دانشگاه تهران با بیان اینکه انسان‌ها نباید با دیدن علوم نوین جهانی به درجه‌ای برسند که از اعتقاد به ملکوت و حیات، متحیر و گریزان شوند، گفت: شیعه امیرالمؤمنین امام علی(ع) یعنی ظرفی برای پذیرش حکمت است. خود امام معصوم، حکمت است و حضرت باقرالعلوم(ع) معدن حکمت است.

همچنین در ابتدای این کارگاه آموزشی ناهید مجیدی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرج درباره مدیریت هیجانات و احساسات در زندگی فردی و اجتماعی به بیان مطالبی پرداخت.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha