نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با حضور هنرمند ایرانی در لیبی
کد خبر: 4090324
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
25 مهر برگزار می‌شود؛

نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با حضور هنرمند ایرانی در لیبی

نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی قرآنی با حضور یکی از هنرمندان کشورمان در شهر طرابلس، پایتخت لیبی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از لیبیا المستقبل، این نمایشگاه روزهای 17 و هجدهم اکتبر 2022 برابر با 25 و 26 مهر در راستای همایش مجمع قرآن کریم لیبی در هتل «کورینتیا»(Corinthia) در طرابلس برگزار خواهد شد و در آن هنرمندانی از کشورهای مختلف از جمله «امید ربانی»، خوشنویس ایرانی مقیم استانبول حضور خواهند یافت.

خانم «فریال الدالی»، هماهنگ‌کننده نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در لیبی برگزار می‌شود و طی آن هر خوشنویس با یک تابلوی خوشنویسی قرآن در آن حضور می‌یابد و هنرمندان در انتخاب نوع خوشنویسی، آیات قرآن و اندازه تابلوها آزاد هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه، قرآن‌های خوشنویسی‌‌شده به خط کوفی، محقق، ریحانی، تعلیق، نسخ و مغربی(مراکشی) و خطوط غیر مشهور به نمایش درمی‌آید و گروهی از نخبگان خوشنویسی جهان اسلام در آن شرکت خواهند کرد.

الدالی تصریح کرد: هنرمندان از کشورهای مصر، الجزایر، عربستان، عراق، سوریه، ایران، عمان، موریتانی، مراکش، اردن، فلسطین، ترکیه، یمن و دو خوشنویس از لیبی خواهند بود.

وی همچنین بیان کرد: ما منتظر مشخص‌شدن تعداد نهایی شرکت‌کنندگان هستیم و قرار است در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و نشست‌هایی مرتبط با حضور کارشناسان برگزار شود.

بنابراین گزارش، استاد امید ربانی از ایران، عبیده البنکی از سوریه، روضان بهیه از عراق، بلعید حمیدی از مراکش، محمد ابوقمر از مصر، هیثم سلمو از سوریه، زکی الهاشمی از یمن، ایهاب ثابت از فلسطین، انور الحلوانی از سوریه، سیروان البرزنجی و هادی الدراکی از عراق و  خلیل ضبه، محمد جمعه و مصطفی عمری از مصر از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه اعلام شده‌اند.

امید ربانی را بشناسیم

امید ربانی متولد 1349 تهران استاد انجمن خوشنویسان ایران در دبی و استانبول، دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران و ساكن استانبول است، او خوشنویسی را از کودکی با آموزه‌های پدر و برادر خود آغاز و در سال 1365 وارد انجمن خوشنویسان کرج شد و در محضر استاد غلامرضا خلج به این هنر پرداخت

 وی در سال 1368 موفق به دریافت مدرک ممتازی خوشنویسی شد و در همان سال در اولین دوره آزمون مدرسین انجمن خوشنویسان شرکت کرد و از میان 50 نفر توانست مقام اول را به دست آورد.

نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با حضور هنرمند ایرانی در لیبی

امید ربانی تاکنون موفق به تصاحب جوایزی از رویدادهای مختلف بین‌المللی شده است که می‌توان به جایزه «کبری» در سال 2016 در شهر شارجه امارات و همچنین جوایز خط ریز و خط درشت مؤسسه «ارسیکا» ترکیه در سال 2015 اشاره کرد.

آماده//نمایشگاه خوشنویسی قرآنی با حضور هنرمند ایرانی در لیبی

 

انتهای پیام
captcha