حسن خلق از دیدگاه صحیفه سجادیه/ مردم‌داری با تمرین تحمل تندی‌ها در مکتب صبر
کد خبر: 3718370
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی مطرح کرد:

حسن خلق از دیدگاه صحیفه سجادیه/ مردم‌داری با تمرین تحمل تندی‌ها در مکتب صبر

کانون خبرنگاران نبأ ــ حضرت امام خمینی(ره) در بیاناتی فرمودند آن که تحمل حرف‌ها، تندی‌ها و بداخلاقی‌ها را در مکتب صبر، تمرین و تجربه کرده باشد، می‌تواند در ارتباط با مردم، به خدمت خویش و حضور کریمانه در کارش ادامه دهد.

فردا/////حسن خلق از دیدگاه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه/ مردم‌داری با تمرین تحمل تندی‌ها در مکتب صبر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در گفتمان دینی «حسن خلق از دیدگاه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه» که در این شهرستان برگزار شد، گفت: حسن خلق و گشاده‌رویی از بارزترین صفات یاران حضرت مهدی(عج) است که سهم عمده‌ای در جذب مردم دارد؛ به تعبیر زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی(ره)، داشتن سعه صدر، وسعت نظر و ظرفیت لازم از نمونه‌های مردم‌داری است.
وی بیان کرد: گاهی افراد از جایی و چیزی ناراحتی دارند، یا ضرر و آسیبی دیده‌اند، یا تحت فشار و گرفتاری هستند که در اثر آن بی‌حوصله شده و زود عصبانی می‌شوند؛ کسی که صبور و بردبار باشد، می‌تواند در شرایط سخت با مردم کنار آید.
امام جمعه شهرستان نیک‌شهر افزود: حضرت امام خمینی(ره) در بیاناتی فرمودند آن که تحمل حرف‌ها، تندی‌ها و بداخلاقی‌ها را در مکتب صبر، تمرین و تجربه کرده باشد، می‌تواند در ارتباط با مردم، به خدمت خویش و حضور کریمانه در کارش ادامه دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان اظهار کرد: داشتن ویژگی تحمل و بردباری برای انسان، هوادار درست می‌کند، از کوره در نرفتن، بردباری نشان دادن و خشمگین نشدن، از آثار این ظرفیت است.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha