درخواست از خداوند بی‌پاسخ نیست/ آثار دعا
کد خبر: 3740039
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
امام جمعه شهرستان نیک‌شهر:

درخواست از خداوند بی‌پاسخ نیست/ آثار دعا

کانون خبرنگاران نبأ ــ نیایش و دعا مسیرها را کوتاه، نقص‌ها را برطرف و اثر کار انسانی را که بعد از تلاش از خدا، کمک خواسته است، بزرگ می‌کند؛ دعا در هر حال اجر و ثواب دارد، چراکه خداوند کریم است و درخواست از کریم در هیچ حالتی بی‌پاسخ نیست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «کاربرد دعا از منظر صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه» با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از اعضای یاوران نماز و خانواده‌های‌شان امروز، 29 مردادماه در نیک‌شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در این گفتمان گفت: زمان مهم‌ترین سرمایه ما است؛ سرمایه‌ای که باید با آن به هدف خاص و بزرگ رسید. دعا زمان رسیدن به اهداف را کوتاه و نقص‌ها را برطرف می‌کند، تأثیر کارها را بزرگ و آسیب‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند، دعا و نیایش مانند معجزه‌ای است که عمل انسان را بی‌نهایت می‌کند.
وی بیان کرد: این اثر دعا بود که افرادی مانند متوسلیان، همت، چمران، زین‌الدين، لطفیان سرگزی و حسن باقری ایرانمنش که هیچ زمینه‌ای در علوم نظامی نداشتند را در زمانی باورنکردنی به طراحان نظامی تبدیل کرد که هنوز دنیا متحیر از هشت سال دفاع مقدس مانده است.
لطفیان سرگزی ادامه داد: به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، دعا به میزان تلاشی که انجام داده‌ای، مکمل و به هدف رسانده عمل است؛ در واقع دعا افزایش‌دهنده واصلاح‌کننده عمل، است.
امام جمعه نیک‌شهر با بیان اینکه نیایش و دعا مسیرها را کوتاه، نقص‌ها را برطرف و اثر کار انسانی را که بعد از تلاش از خدا، کمک خواسته است را بزرگ می‌کند، گفت: دعا در هر حال اجر و ثواب دارد، چراکه خداوند کریم است و درخواست از کریم در هیچ حالتی بی‌پاسخ نیست؛ به‌طوری که در آخرت به میزان دعاهایی که در دنیا مستجاب نشده‌اند خداوند پاداش عظیم برای‌مان در نظر می‌گیرد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha