حمایت از توانایی و ظرفیت‌های ایران؛ راهکاری مهم در تقابل با دشمنان
کد خبر: 3713442
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

حمایت از توانایی و ظرفیت‌های ایران؛ راهکاری مهم در تقابل با دشمنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی، طراحی کنونی آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانست و افزود: تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها، ظرفیت‌های داخلی و عدم انتظار از بیگانگان است.

حمایت از توانایی و ظرفیت‌های ایران؛ راهکاری مهم در تقابل با دشمنان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد لطفیان‌ سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه که در مسجد جامع الزهرا(س) اقامه شد، ضمن سفارش به تقوا همه‌جانبه، زکات، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منكر و سبک زندگی اسلامی و نیز روز معلم گفت: یکی از کارهای واجب ملت ایران از کوچک و بزرگ، مقامات عالی و عموم مردم این است که قدر معلم را بدانند، اهمیت آموزگاری را درک کنند و حرمت معلم را بشناسند؛ زیرا این امر از کارهای بسیار اساسی است که رسانه‌ها و مسئولان باید در این امر نقش مهمی را ایفا کنند.
وی با اشاره به نیمه‌ شعبان، تحقق ظهور امام زمان(عج)، فراگير شدن ظلم، طغيان و فساد از سوى مراكز قدرت گفت: استكبار امروز در تمامى ادوار گذشته تاريخ بى‌نظير است و قدرت جهنمى استكبار و صهيونیسم با تكيه بر پول، تبليغات و استفاده از شعارهاى ظاهر فريب مانند حقوق بشر، حقوق زن و حقوق اساسى ملت‌ها به تحميل ظلم و ترويج فساد، دورويى، تزوير و نفاق در جوامع بشرى دامن می‌زند که در طول تاريخ چنين شرايطى وجود نداشته است.
امام جمعه نیک‌شهر عنوان کرد: براى تحقق ظهور امام زمان(عج)، وجود ظلم و جور شرط كافى نيست؛ بلکه وجود انسان‌هاى صالح، انگيزه‌هاى قوى، ايمان‌هاى راسخ، گام‌هاى استوار و نيز د‌ل‌هاى روشن لازم و ضرورى است.
وی با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی، طراحی کنونی آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانست و افزود: تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها، ظرفیت‌های داخلی و عدم انتظار از بیگانگان است که مسئولان باید با برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی به این امر کمک کنند. همچنین وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.
لطفیان در ادامه نیروی انسانی بخش تولید به‌ویژه کارگران را ثروتی عظیم خواند وگفت: مهم‌ترین ویژگی نیروی کار در ایران این است که هنر، اندیشه، انگیزه و خلاقیت او از سطح متوسط جهانی بالاتر است که باید در مقابل این نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیا است، بوسید.
وی با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، بیان کرد: وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است که اگر مردم ببینند مسئولان اصرار دارند مشکلات را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی حل کنند، مشکلات و سختی‌ها را نیز تحمل خواهند کرد. بنابراین مسئولان نیز توجه داشته باشند که نباید به خارج تکیه کرد.
امام جمعه نیک‌شهر با اشاره به جنگ، ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه افزود: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، آمریکا است. همچنین یکی از شیوه‌های آمریکا برای مقابله با نظام آزادی‌خواه و مستقل جمهوری اسلامی ایران تحریک برخی دولت‌های کم‌فهم منطقه و ایجاد اختلاف و درگیری در درون منطقه است.
وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با تحریک سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه، آن‌ها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند؛ اما اگر آن‌ها عقل داشته باشند، نباید فریب آمریکا را بخورند.
لطفیان با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند هزینه مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت مقتدر ایران را خودشان متحمل نشوند و آن را به برخی از دولت‌های منطقه واگذار کنند، گفت: برخی کشورهای منطقه بدانندکه اگر با جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شوند، قطعاً ضربه و شکست می‌خورند.
محمد لطفیان
انتهای پیام

captcha