پديده اعتكاف يكى از رويش‏هاى انقلابى است
کد خبر: 3702503
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
حجت الاسلام محمود لطفیان سرگزی:

پديده اعتكاف يكى از رويش‏هاى انقلابى است

کانون خبرنگاران نبأ ــ اعتكاف براى نزديك‏ شدن به خدا است، شما ببينيد چه كار مى‏ توانيد بكنيد كه هم دل به خدا نزديك شود، هم مغز و ذهن كه طبعاً وقتى انسان در درون، در دل، در باطن با خداى متعال انس پيدا كرد، در ظاهرِ او هم اثر مى‏ گذارد و در ظاهر هم نشان داده مى‏ شود؛ پديده اعتكاف يكى از رويش‏هاى انقلابى است، ما اول انقلاب اين چيزها را نداشتيم.

پديده اعتكاف يكى از رويش‏هاى انقلابى است
به گزارش کانون حبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رسالة حقوقيه سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان نیک شهر، 10 فروردین 97  با اشاره به سال حمايت از كالاى ايرانى گفت: وقتى گفته می ى‏شود حمايت از كالاى ايرانى، در واقع منظور حمايت از كار ايرانى، حمايت از كارگر ايرانى، حمايت از سرمايه ايرانى، حمايت از كارخانه، توليد ملى، خانواده ايرانى، اقتصاد ايرانى و در واقع تقويت وجهه ملى است كه موجبات عزت نظام اسلامى را فراهم مى‏ آورد و با يك همگرايى ملى كشور را از چالش‏هاى بيشتر نجات مى‏ دهد؛ تعصب به ساخت كشور و اشاعه و ترويج اين تفكر و تلاش براى ايجاد فضا و وجهه مثبت براى ساخت و استحكام درونى کشور است.
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: شعار امسال از يك جامعيت بيشتر برخوردار است و تكليف را نه فقط بر دوش دولت، بلكه بر دوش آحاد جامعه قرار داده است. دولت موظف به بسترسازى براى توليد كالاى ايرانى و مانع از خروج ارز براى خريد كالاى خارجى است و تك تك مردم نيز وظيفه دارند با خريد كالاى ايرانى به توليد و اشتغال در كشور كمك كنند.
وی با اشاره به ١٢ فروردين روز جمهورى اسلامى گفت: ۱۲ فروردين كه روز حكومت الله است، از بزرگ‏ترين اعياد مذهبى و ملى ما است. ملت ما بايد اين روز را عيد بگيرند و زنده نگه دارند؛ روزى كه كنگره‏ هاى قصر ۲۵۰۰ سال حكومت طاغوتى فرو ريخت و سلطه شيطانى براى هميشه رخت بربست و حكومت مستضعفين كه حكومت خدا است، به‏ جاى آن نشست. جمهورى به همان معنايى است كه همه جا جمهورى است، لكن اين جمهورى بر يك قانون اساسى متكى است كه قانون اسلام است. اين‏كه ما جمهورى اسلامى مى‏ گوييم، براى اين است كه هم شرايط منتخب و هم احكامى كه در ايران جارى مى‏ شود، اين‏ها بر اسلام متكى است. حكومت اسلامى، حكومتى است بر پايه قوانين اسلامى. در حكومت اسلامى استقلال كامل حفظ مى‏ شود. جمهورى، فرم و شكل حكومت را تشكيل مى‏ دهد و اسلامى يعنى محتواى آن فرم كه قوانين الهى است.
وی با اشاره به فرارسيدن ايام اعتكاف گفت: اعتكاف براى نزديك‏ شدن به خدا است. شما ببينيد چه كار مى‏ توانيد بكنيد كه هم دل به خدا نزديك بشود، هم مغز و ذهن به خدا نزديك شود كه طبعاً وقتى انسان در درون، در دل، در باطن با خداى متعال انس پيدا كرد، در ظاهرِ او هم اثر مى‏ گذارد و در ظاهر هم نشان داده مى‏ شود. روح دعا و نماز عبارت است از ارتباط با خدا، آشناشدن با خدا، بهره‏ بردن از معنويت، پاكيزه‏ كردن و پيراستن روح و پالايش‏ كردن ذهن از وسوسه‏ ها. نماز را با توجه و اول وقت بخوانيم. تحجر بد است. فكرنكردن در لايه‏ هاى زيرين ظواهر، عيب بزرگى است. مواظب باشيم به اين عيب دچار نشويم. پديده اعتكاف يكى از رويش‏هاى انقلابى است. ما اول انقلاب اين چيزها را نداشتيم. 
کارشناس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به سيزدهم ماه مبارك رجب؛ سالروز ولادت باسعادت امير مؤمنان على(ع) گفت: حكومت عدالت‏ محور على(ع) الگويى براى جامعه اسلامى است.
مدرس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: از مهم‏ترين ويژگى‏ ها و فضائل حضرت «عدالت محورى» ايشان و مبارزه با ظلم و جور است. اين ويژگى براى هركسى‏ كه ادعا مى‏ كند محب و شيعه حضرت است، صفتى بارز است كه بايد خود را سعى كند بدان متصف كند و در اين زمانه كه ظلم و جور در حال دشمنى با اسلام است، سر خم نكند؛ و نيز حكومت عدالت‏ گستر ايشان براى دولتمردان و سياست مردان در هر زمان به‏ ويژه زمان حاضر بهترين الگو براى مبارزه با ظلم خارجى و فساد حكومتى است.
انتهای پیام
captcha