تجلیل از خوشنویسان برتر ایرانی مسابقات ارسیکا
کد خبر: 3509923
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷
در یازدهمین شب نمایشگاه قرآن انجام گرفت؛

تجلیل از خوشنویسان برتر ایرانی مسابقات ارسیکا

گروه بین‌الملل: طی همایشی که در یازدهمین شب نمایشگاه بین‌المللی قرآن با عنوان «هنر کتابت قرآن کریم» برگزار شد، از خوشنویسان ایرانی برگزیده در دهمین دوره مسابقات خوشنویسی ارسیکا تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)،، همایش «هنر کتابت قرآن کریم» به منظور تجلیل از خوشنویسان برتر ایرانی پنج شنبه شب، 3 تیرماه، با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان » رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد جلیل رسولی هنرمند خوشنویس ایرانی و «خالد ارن» مدیرکل سازمان «ارسیکا» وابسته به سازمان همکاری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.

ابراهیمی ترکمان، طی سخنانی در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآن کریم از همه کسانی که در برگزاری این فعالیت‌‌‌های قرآنی نقش دارند، ابراز قدردانی کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین با اشاره به موفقیت 23 نفر از خوشنویسان ایرانی در دهمین دوره مسابقات خوشنویسی ارسیکا، تقویت هنر خطاطی در کشور را بسیار حائز اهمیت دانست.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به تاریخ دیرینه هنر خطاطی در کشور، اظهار کرد: مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشورمان از دیرباز مهد خوشنویسی بوده‌اند، به طوری که اغلب مراجع گرانقدر ما در زمینه هنر خوشنویسی فعالیت داشته‌اند.

در این همایش همچنین استاد جلیل رسولی خوشنویس نامی کشورمان نیز ضمن تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی سازمان ارسیکا، از زحمات خالد ارن مدیر کل سازمان فرهنگی اسیکا در زمینه برگزای مسابقات فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

«خالد ارن» مدیرکل سازمان «ارسیکا» نیز در پایان همایش ضمن ابراز تشکر از شرکت هنرمندان خوشنویس ایرانی در مسابقات ارسیکا، بر لزوم تقویت فرهنگ و هنر اسلامی در جهان تأکید کرد.

گفتی است در پایان این مراسم به 23 نفر از خوشنویسان ایرانی که در دهمین دوره مسابقات خوشنویسی ارسیکا برگزیده شده بودند، جوایز ارزند‌ه‌ای اهدا شد.

captcha