عامل انفجار تروریستی استانبول متولد عربستان است + فیلم
کد خبر: 3467111
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

عامل انفجار تروریستی استانبول متولد عربستان است + فیلم

گروه بین‌الملل: رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که مهاجم انتحاری شهر استانبول ترکیه نبیل الفضلی است که 28 ساله و متولد عربستان سعودی بوده است.

عامل انفجار تروریستی استانبول از عربستان آمد + فیلم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این شخص سوری الاصل؛ اما متولد عربستان سعودی بوده است.
 
فرمانداری استانبول پیش‌تر گفته بود، انفجار دیروز، 22 دی‌ماه، در میدان سلطان احمد نزدیک کلیسای ایاصوفیه و مسجد کبود که از مهمترین آثار تاریخی این شهر است، 10 کشته و 15 زخمی داشت.  
رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پس از انفجار امروزگفته بود که عامل این عملیات انتحاری سوری بوده است.
 
آن‌گونه که خبرگزاری آناتولی گزارش داد، اردوغان با محکوم کردن این حمله، عامل انتحاری آن را یک مرد سوری معرفی کرد.
 
ولایت استانبول وابسته به گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.
 
اردوغان در حالی همواره تلاش می‌کند نقش کشورش در حمایت از تروریست‌ها را پنهان کند که این کشور در کنار عربستان سعودی و قطر و قدرت‌های فرامنطقه‌ای مانند آمریکا در سال‌های اخیر به صورت جدی به حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره درعراق و سوریه پرداخته و مقام‌های آنکارا رؤیای تجزیه این دو کشور به دست تروریست‌ها را در سر می‌پرورانند.
 
آنکارا با ایجاد هم‌پیمانی بین داعش و گروه‌های معارض سابق در عراق، تأسیس دولت مورد نظر و حمایت خود و نیز تقسیم عراق را هدف قرار داده است و در سوریه نیز هدف اساسی خود را سرنگونی بشار اسد عنوان می‌کند.
 
سیاستی که به دنبال آن حمایت‌های مادی و معنوی ترکیه به سوی داعش و النصره سرازیر شد و اکنون شهروندان ترکیه‌ای تاوان آن را پس می‌دهند.


captcha