آیت‌الله محمدرضا ناصری خبرنگار افتخاری ایکنا شد
کد خبر: 3385624
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

آیت‌الله محمدرضا ناصری خبرنگار افتخاری ایکنا شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: در دیدار امروز رئیس و اعضای شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و جهاد دانشگاهی یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در یزد، کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن به ایشان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن ظهر امروز، 22 مهرماه در دیدار رئیس و اعضای شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و جهاد دانشگاهی استان یزد به آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اعطا شد.

آیت‌الله ناصری در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، از مسئولان این سازمان قرآنی توصیه کرد که نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در زندگی مردم را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش معمار کبیر انقلاب برای زنده کردن حکومت اسلامی، احکام دینی و جایگاه ولایت فقیه، ادامه داد: لازم است که دانش‌آموزان و دانشگاهیان کشور با آشنایی با قرآن و فرامین آن، در مقابل توطئه‌های فضاهای مجازی که فکر آنها را به خود مشغول کرده، مصون شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه با تأکید بر غفلت آموزش و پرورش از پرورش اخلاق، هویت، فطرت و شخصیت دانش‌آموزان از مسئولان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، فعالیت‌های قرآنی این سازمان به سطح مدارس و دانشگاه‌ها تسری یابد.

ریشه جوانان ما پاک و اسلامی است

وی با تأکید بر اینکه ریشه جوانان ما پاک و اسلامی است، فرصت را برای فعالیت‌های قرآنی در کشور مساعد و فراهم دانست و افزود: باید برای این کار برنامه‌ریزی صورت گیرد.

آیت‌ا‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت اطلاع‌رسانی و هزینه کردن برای معرفی و ترویج انقلاب اسلامی به خارج از کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: هزینه تبلیغ قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) در خارج از کشور را مصداق هزینه کرد زکات با عنوان مولفه قلوبهم خواند و افزود: باید اسلام را به زبان‌های مختلف به دنیا عرضه کنیم.

در این مراسم حسن بیادی، عضو شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور کارت خبرنگاری افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن را به آیت‌الله ناصری اعطا کرد.

اهمیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن در داخل و خارج از کشور

وی با اشاره به اهمیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن در داخل و خارج از کشور، این خبرگزاری را محل مراجعه بسیاری از چهره‌های قرآنی داخل و خارج از کشور معرفی کرد.

حمید صابرفرزام ، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نیز در این دیدار به بیان تاریخچه‌ای از این خبرگزاری تخصصی پرداخت.

وی ادامه داد: این خبرگزاری در حال حاضر به 19 زبان دنیا نسبت به پوشش اخبار قرآنی تلاش می‌کند و تنها خبرگزاری است که رهبر معظم انقلاب از خبرنگاران افتخاری آن  و دارنده کارت افتخاری همکاری با این خبرگزاری هستند.

وی همچنین به سایر فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور اشاره کرد و افزود: تا یک ماه آینده مرکز پژوهش‌های میان‌رشته‌ای قرآن در 3 حوزه قرآن و سلامت، قرآن و اقتصاد و قرآن و تربیت از سوی پژوهشگران این سازمان راه‌اندازی خواهد شد.

حمایت از تولیدات و محصولات دینی و قرآنی

فرزام این مرکز پژوهشی را تنها مرکز پژوهش‌های دینی و قرآنی معرفی کرد و افزود: یکی از اهداف مهم این مرکز پژوهشی، حمایت از تولیدات و محصولات دینی و قرآنی است.

مهدی باصولی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد هم در این مراسم با اشاره به فعالیت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه یزد، از تلاش برای پوشش اخبار قرآنی، دینی و مذهبی از سوی این خبرگزاری در استان خبر داد.

یادآوری می‌شود که اعضا و مسئولان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با هدف تکریم قاری مهاجرالی‌الله استاد حسن دانش، امروز وارد یزد شده و بعد از زیارت این شهید فاجعه منا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برای ابراز همدردی در منزل پدری شهید حسن دانش، حضور می‌یابند.

همچنین محفل انس با قرآن گرامیداشت استاد حسن دانش با حضور مسئولان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد و هیئت اعزامی از رادیو قرآن در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار خواهد شد.

captcha