آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزش خبرنگاری در ایکنا
کد خبر: 3728831
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزش خبرنگاری در ایکنا

کانون خبرنگاران نبأ ــ ثبت‌نام برای شانزدهمین دوره آموزش خبرنگاری، عکاسی خبری و نیز دوره‌های جدید آموزشی خبرگزاری ایکنا آغاز شد.

خانم صبور ملاحظه کنید//آغاز ثبت نام دوره‌های آموزشی در خبرگزاری ایکنا

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ شانزدهمین دوره آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری در دو سطح مقدماتی و پیشرفته به همت کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ برگزار می‌شود.

بنابراین‌گزارش، کانون نبأ دوره‌های خبرنگاری، خبرنگار مترجم، گزارشگری چندرسانه‌ای و عکاسی خبری را با هدف آموزش، گزینش و جذب خبرنگاران، مترجمان خبر و عکاسان زبده و با انگیزه در حوزه اخبار فرهنگی، معارف قرآنی و دینی در خبرگزاری ایکنا دایر کرده است.

مفاهیم اصلی خبر، انواع تیتر و لید، اصول‌ خبرنویسی، آشنایی با خبرهای معارفی، گزارش‌نویسی، زبان بدن و ارتباط‌‌گیری، سوژه‌یابی و مصاحبه سرفصل این دوره‌ها هستند که در 10 جلسه به علا‌قه‌مندان حرفه خبرنگاری آموزش داده می‌شود. کانون نبأ این امکان را فراهم می‌آورد تا افراد، اقشار و گروه‌های مختلف با حضور در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در جریان تهیه اخبار قرار گرفته و با استفاده از آموزش‌های لازم مجوز ورود به حرفه‌ خبرنگاری را دریافت کنند.

همچنین،‌ این دوره‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته تدوین شده و کارآموزان با حضور در کانون نبأ با نحوه خبرنویسی، مصاحبه، گزارش‌نویسی، عکاسی خبری و ویرایش خبر آشنا شده و پس از گذراندن آزمون و کسب نمره حدنصاب قبولی وارد تحریریه شده و با شرکت در کلاس‌های عملی، به تهیه خبر و گزارش تصویری مشغول شوند. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از گذراندن 100 ساعت کلاس عملی، پس از ارزیابی‌های لازم مدرک پایان‌دوره خبرنگاری و عکاسی خبری را از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دریافت می‌کنند.

برگزیدگان این دوره، در صورت موفقیت در مصاحبه حضوری، جذب کانون خبرنگاران نبأ شده و برای ایشان کارت خبرنگاری افتخاری صادر خواهد شد. دوره‌های پیشرفته نیز با حضور اساتید مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ویژه افرادی که دوره مقدماتی را با موفقیت گذرانده‌ و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند؛ برگزار می‌شود.

همچنین، به اطلاع علاقه‌مندان به حرفه‌ مجری‌گری نیز می‌رساند، دوره‌ آموزشی گویندگی خبر و فن بیان نیز به همت کانون خبرنگاران ایکنا و استودیو مبین در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از طی دوره آموزشی برای تست مجری‌گری به مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(استودیو مبین) سازمان قرآنی دانشگاهیان معرفی شده و آموخته‌های خود را محک می‌زنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌‌نام در این دوره‌های آموزشی به آدرس خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 مراجعه کنند و یا با شماره‌های ‌66496429 -021 و 66970773-021 تماس بگیرند.

همچنین، پیام‌رسان سروش با شماره 09371595589 آماده دریافت پیام‌های علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی مذکور است.

مهسا اسفندیاری

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha