عضویت در خبرگزاری ایکنا برایم افتخار است
کد خبر: 1473708
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
آیت‌الله مجتهد شبستری:

عضویت در خبرگزاری ایکنا برایم افتخار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بالاترین افتخار برای آدمی آن است که بتواند به نحوی در نشر و ترویج تعالیم قرآن سهیم شود و نامش را در زمره علاقمندان این ودیعه الهی ثبت کند؛ لذا برای من نیز عضویت در خبرگزاری قرآنی ایکنا افتخار است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری قرآنی ایکنا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این خبرگزاری تنها رسانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، عضویت خبرنگاری افتخاری آن را پذیرفته‌اند، اظهار کرد: بالاترین افتخار برای آدمی آن است که بتواند به نحوی در نشر و ترویج تعالیم نجات‌بخش قرآن سهیم شود و نامش را در زمره علاقه‌مندان و اردتمندان این ودیعه گرانبهای الهی ثبت کند.

امام جمعه تبریز درخصوص افزایش تعامل با خبرگزاری ایکنا و همکاری متوالی در تهیه گزارشات کاربردی و راهبردی مسائل کلان قرآنی و دینی، بسیار ابراز علاقه کرد و گفت: عضویت در خبرگزاری قرآنی ایکنا که به نام قرآن و با محوریت مهجوریت‌زدایی از تعالیم قرآن  و با هدف ترویج مفاهیم والای قرآنی و شناساندن ابعاد مختلف چهره قرآن تلاش می‌کند، برایم افتخار است؛ لذا به علت وابستگی این خبرگزاری به قرآن که مایه مباهات مسئولان، خبرنگاران و همکاری‌کنندگان آن است، من نیز به این امر بسیار راغب هستم.

وی با ذکر این دعا که «خداوند شما و تمامی رهپویان کلام‌الله را با قرآن محشور کند»، ادامه داد: امیدوارم روح مطهر رسول اکرم(ص) این نیات پاک و قدم‌های محکم را که در راه اعتلای نام و آموزه‎‏های پروردگار عالمیان برداشته می‌شود، پذیرفته و مورد عنایت و رحمت خویش قرار دهد.

خداوند به مسئولان فرهنگی کشور توفیق گام برداشتن درمسیر قرآن و عترت را عطاء فرماید

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهجوریت و مظلومیت قرآن و به تبع آن اندک بودن بودجه‌های قرآنی و بضاعت مالی ناچیز خبرگزاری ایکنا، تصریح کرد: متأسفانه مسائل فرهنگی، ارزشی و قرآنی همانند سایر بخش‌های اقتصادی، نظامی، ورزشی، صنعتی موردتوجه نیست که این امر جای بسی تأسف است؛ چراکه برای مثال در بخش ورزش بودجه‌های کلان اختصاص می‌یابد اما در حوزه تعلیم و تربیت قرآنی و ترویج تعالیم قرآنی و ارزش‌های اسلامی و انتشار کتب علوم قرآنی، اهتمام جدی دیده نمی‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری تأکید کرد: امید می‌رود خداوند متعال به مسئولان ارشد فرهنگی کشور توفیق عنایت کند تا بتوانند در مسیر تعالی بخشیدن به قرآن و عترت گام بردارند؛ چراکه به هر میزان در این زمینه کار شود برای مقابله و پاسخ‌گویی به تهاجم مبتذل غرب بسیار به‌جا، ضروری و مطلوب است.

گستره فعالیت خبرگزاری قرآنی به گستردگی جهان است

وی با بیان اینکه قرآن برای هدایت تمام انسان‌ها نازل شده، گستره فعالیت خبرگزاری قرآنی را به گستردگی جهان دانست و اضافه کرد: رسالت این خبرگزاری جریان‌سازی آیات قرآن دربطن زندگی روزمره مردم است. براین اساس باید در مباحث مختلف قرآنی و علوم بین‌رشته‌ای وارد شده و به ارائه گزارش‌های روشنگرانه و تحلیلی بپردازد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید به پرداختن خبرگزاری قرآنی ایکنا به معرفی چهره‌های برتر قرآنی که در گمنامی مسیر تقرب به درگاه الهی را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان این خبرگزاری می‌توانند با بزرگانی که درقید حیات هستند به گفت‌وگو نشسته و آثار و تألیفات آنان را تبلیغ و ترویج کنند. همچنین با مطالعه تحلیلی در سیره گذشتگانی که در راه سرافرازی دین اسلام و شناساندن قرآن کریم اجتهاد و کوشش کرده‎اند، خدمات گران‌سنگ آنان را به نسل امروز منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: پرداختن محتوایی به افکار و منش علمای معاصر و واکاوی و معرفت به ابعاد حالات و مقامات آن بزرگان در قالب خبرگزاری قرآنی ایکنا درعین اینکه حرکتی پسندیده و موردعنایت خداوند است، یک نوع ترویج مقام علم و دانش و معارف اسلامی و آیات روح‎بخش قرآن نیز هست.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۶ - ۰۸:۱۲
0
0
احسنت به ایکنا
خیلی دوست دارم منم جزوی از شما باشم
ابراهیم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۷:۵۵
0
0
سلام باعرض خسته نباشیدچگونه می توانیم درخبرگزاری عضوشویم.
باتشکر
captcha