سمینار «حج؛ نمادی از وحدت اسلامی» در سریلانکا برگزار شد
کد خبر: 1376656
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴

سمینار «حج؛ نمادی از وحدت اسلامی» در سریلانکا برگزار شد

شعب خارجی: سمینار «حج؛ نمادی از وحدت اسلامی» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در کلمبو، پایتخت سریلانکا، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، این همایش به همت رایزنی فرهنگی ایران و با حضور حسنی‌پور، سفیر ایران، اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، باقری، معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، فوزی، وزیر توسعه شهری و امور حج در کلمبو، زمیل، مدیر بخش مسلمانان امور مذهبی و مدیران بنیادهای اسلامی و 50 تن از  مدیران کاروان‌های حج سریلانکا برگزار شد.

 فوزی طی سخنانی گفت: این همایش به منظور بررسی و مطالعه چگونگی و بهبود امور حج برپا شده است و دولت سریلانکا در حال آماده‌سازی برای امضای یادداشت تفاهمی در این خصوص با جمهوری اسلامی ایران است.
اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آماده انتقال تجربیات به وسیله سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی به مدیران امور حج سریلانکا هستیم.
وی با اشاره به حجم سفر بالای زائرین ایرانی به مکه مکرمه، خواهان انتقال این تجارب به طرف‌های سریلانکایی شد.

حمزه حنیفه، رئیس بنیاد الاسلام با انتخاب موضوع «تحریف در حج» طی سخنانی خواستار بازگشت به ریشه‌ها و فلسفه واقعی حج شد.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در باب «نقش و جایگاه حج در تجدید حیات اسلامی» مطالبی بیان کرد و با ارائه مقاله‌ای به مفهوم فلسفه حج در جهان معاصر پرداخت.

captcha