برون‌سپاری در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست
کد خبر: 4212644
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

برون‌سپاری در آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم، گفت: برون‌سپاری در هر جای دیگری اگر درست باشد در بخش تعلیم و تربیت به هیچ وجه پذیرفته نیست.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با ملکی مدیرکل آموزش و پرورش به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم، اظهار کرد: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

وی افزود: از نظر قانون فقهی اگر چیزی را به امانت گرفته‌اید اجازه ندارید آن را به دیگران امانت دهید، وجود ۷۰۰ مدرسه غیر انتفاعی با حضور ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و حضور ۴۲۶ هزار دانش‌آموز دیگر در مدارس دولتی، نشان از امانت را به دیگران دادن دارد که کار درستی نیست، حال خدا کند که دیگران امین باشند و کار را یا مثل مدارس دولتی و یا بهتر از آن در همه ابعاد انجام دهند.

محمدی لائینی با بیان اینکه همه مدارس باید به بخش دولتی برگردند، خاطرنشان کرد: اینطور نباید باشد که کسانی که پولدار هستند به مدارس غیردولتی بروند و کسانی که چیزی ندارند به مدارس دولتی بیایند، همان بلایی که بر سر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمده در اینجا هم شاهدش باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برون‌سپاری در هر جای دیگری اگر درست باشد در بخش تعلیم و تربیت به هیچ وجه پذیرفته نیست، تأکید کرد: مگر با یک نظارت بسیار دقیق، که آن‌ها تمام شاخصه‌ها را به درستی رعایت کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیاز به تبیین بسیار خوب برای معلمان و کارکنان مدرسه داریم و نیز باید برایش ضابطه و برنامه معین کنیم.

وی وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه را همچون آموزش و پرورش لازم دانست و افزود: برای جهاد تبیین باید از نظر افرادی که با ذهنیت این نسل آشنا هستند استفاده کنیم و در خود مدارس، پرورش را باید جدی بگیریم، همانطور که قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده، پرورش مهم‌تر از تعلیم است.

آیت‌الله لائینی، گفت: مدارس هیئت امنایی از ولایت و قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست، اما باید حساب شده باشند، در عین اینکه دولتی هست برنامه‌های اخلاقی، فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای را باید برای دانش آموزان داشته باشند، ما اینگونه مدارس را تشویق می‌کنیم در این راستا شاهد همکاری مسئولان شهری هم بودیم، در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه به وسیله خانواده‌ها می‌توانیم در تربیت فرزندان موفق‌تر باشیم، بیان کرد: در این رابطه باید ماهیانه یک بار جلسه برگزار کنیم، ما برای کار در حوزه آموزش و پرورش آمادگی داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه طرح امین را جدی بگیرید، گفت: گزارشی از کارکرد طرح امینی‌ها باید داشته باشیم و وضع مدارسی که امین دارند سنجیده شود، ضعف‌ها مشخص و برطرف شود. حوشبختانه استاندار جدید مدتی وزیر آموزش و پرورش بود هم آشنا به این حوزه است هم دغدغه دارد، از این ظرفیت هم می‌توانیم استفاده کنیم.
انتهای پیام
captcha