سازمان ملل کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارد
کد خبر: 4212399
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
امام جمعه کرمان:

سازمان ملل کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارد

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه آمریکا با انسان و انسانیت مخالف است و می‌خواهد آنچه در منطقه رقم می‌خورد تحت مدیریت آنها باشد، گفت: سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به توجه به جلب رضایت خداوند در همه شئون زندگی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: آن چیزی که انسان را به آرامش می‌رساند در جستجوی حق بودن، حرف حق زدن، دفاع از حق و عزم راسخ برای اجرایی کردن حق است.

وی با اشاره به اینکه ترس از باطل نباید مانع از پرداختن به حق شود زیرا ریشه تقوا در تمکین و عمل به حق و ترس نداشتن از باطل و باطل‌گرایان است، گفت: خانواده، مدرسه و دانشگاه و جامعه از محیط‌های تربیت هستند. در محیط آموزشی مربی باید علم و عمل را به هم نزدیک کند اما اگر علم به صحنه عمل وارد نشد علمی مخرب خواهد بود.

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش معلم در نهادینه کردن علم در متربی و به عمل رساندن آن، اظهار کرد: ایمان، علم و عمل سه موضوع مهم هستند. ایمان در واقع آن است که آدمی علم و شناخت خود را تبدیل به عمل کند. علم با نفس انسان گره می‌خورد اما زمانی که عملیاتی شود ایمان شکل می‌گیرد. در واقع علم، زیبایی عقل و ایمان، زیبایی روح است بنابراین معلمان، مربیان، مبلغان و اساتید باید زمینه نزدیک کردن علم به عمل را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم با بیان اینکه روز ملی خلیج فارس از روزهای تاریخی و ماندگار است، تصریح کرد: همانگونه که منابع فراوان تاریخی شاهد و گواه است، خلیج فارس برای همیشه فارس خواهد ماند و این خلیج پر تلاطم فارس در تاریخ ایران، هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به ابلاغ هشت ماده مبارزه با فساد مقام معظم رهبری و الزامات آن، افزود: بخشی از این الزامات متوجه دولت‌ها و بخشی متوجه دستگاه قضا و مجموعه‌های نظارتی است. هم باید تلاش کرد گلوگاه‌های فساد بسته شود و هم اگر فسادی اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با گرامیداشت روز شوراها و همچنین روز کار و کارگر، گفت: فعالیت کارگران چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد. نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند و وارد عرصه جدی رقابت با سایر کشورها شود و این امر زمانی محقق می‌شود که به حق و حقوق کارگر، اعتراضات و ایرادات کارگران توجه شود تا حقی از کارگر تضییع نشود.

وی با تبریک روز معلم و بیان اینکه شهید مطهری به حق شخصیتی برجسته و معلمی با بصیرت، آگاه و توانمند در عرصه تعلیم و تربیت بود، افزود: نگاه تعلیم و تربیت جامعه به کلاس درس، رفتار و گفتار معلم است. پیشرفت کشور در سه محور دانایی، توانستن و تعهد مقدور است که بخش عمده این سه محور در کلاس درس رقم می‌خورد و نقش معلم بسیار حساس است. 

نماینده ولی‌فقیه در کرمان با گرامیداشت روز مطبوعات، اظهار کرد: مطبوعات با روایتگری ذهن‌ها و فکر‌ها را مدیریت می‌کنند و ما در مطبوعات با یک عرصه مهم و حساس مواجه هستیم. امروز مطبوعات و رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند که یک بخش پنهان کردن واقعیات، کوچک و کم اهمیت کردن مسائل حساس، دروغ‌پراکنی و بزرگنمایی مشکلات را در دستور کار دارد. در مقابل این جبهه بزرگ، جبهه رسانه‌های انسان‌دوست، متعهد و فداکار قرار دارند که علیرغم عِده و عُده کم توانسته موفق شود جبهه مطبوعات ملحد را شکست دهد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در به میدان آوردن مردم اروپا و آمریکا برای دفاع از مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: رسانه‌های ملحد می‌خواستند با پنهان‌کاری از ۳۶ هزار شهید غزه که عمدتاً کودکان و نوجوانان هستند عبور کند اما به فضل خداوند رسانه‌های متعهد پیروز میدان هستند که امیدواریم این پیروزی موجب بیداری و آگاهی مردم جهان شود تا جهان برای دفاع از مظلوم یکپارچه و بستر برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) مهیا شود.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به آنچه که در روزهای اخیر در سازمان ملل و شورای امنیت رخ داد، گفت: حقانیت جریان فلسطین اشغالی به قدری برای همه مشخص شده که از بین ۱۵ رأی برای اینکه کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود، ۱۲ رأی می‌آورد اما با کمال تأسف آمریکا آن را وتو می‌کند زیرا آمریکا با انسان و انسانیت مخالف است و انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و می‌خواهد آنچه در منطقه رقم می‌خورد تحت مدیریت آن‌ها باشد. این جریان دو پیام دارد اول اینکه سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارد. پیام دوم این است که بدانند به فضل خداوند کشور فلسطین در آینده رسمیت یافته و حق مردم فلسطین گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha