رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در سعدیه برپا شد
کد خبر: 4211783
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در سعدیه برپا شد

همزمان با هفته بزرگداشت سعدی، رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی امروز، سوم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی، سعدیهبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با هفته بزرگداشت سعدی، رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی، امروز، سوم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک‌شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند. همچنین در این برنامه از اساتید خوشنویسی آقایان ابراهیمی، ذوالنون و حسن‌زاده و همچنین اساتید گل و مرغ، خانم‌ها عرفانی، رابطیان، ارمی، داوودی، تودجی و کاظمی تجلیل شد.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس در جریان این رویداد با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری از شاخص‌های گردشگری رویداد محسوب شده و در گردشگری فرهنگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: از نمایشگاه‌های عکس، کتاب و فیلم گرفته تا جشنواره‌های موسیقی و خوراک و... از جمله رویدادهایی هستند که می‌توانند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش بسزایی در جذب گردشگر دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

ثابت اقلیدی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی افزود: این رویداد بی‌شک تأثیر به سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی داردو با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار کنیم. 

انتهای پیام
captcha