جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است
کد خبر: 4211595
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است

دادستان مرکز استان کردستان گفت: لازمه تحقق شعار سال، جلب و جذب مشارکت مردمی توسط مسئولان در عرصه‌های مختلف است.

آئین تکریم و معارفه دادستان کامیاران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، محمد جباری، دادستان مرکز استان کردستان شامگاه گذشته، یکم اردیبهشت ماه در آئین تکریم و معارفه دادستان کامیاران ضمن تبریک حمله افتخارآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و اراده جمعی مردم، مدلی از نظام سیاسی - دینی را در جهان ارائه داده که آثار آن را در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دادستان وظایف متعددی از قبیل احقاق حق، تشخیص حق و اجرای حق را بر عهده دارد و کارشناسان علوم قضایی بیش از ۲۵۰ وظیفه را برای دادستان احصاء کرده‌اند.

دادستان مرکز استان کردستان تأکید کرد: دادسرا از حساس‌ترین ارکان قوه قضائیه به شمار می‌رود که رسیدگی به تظلمات، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و اجرای حکم از جمله این وظایف است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری لازمه جهش تولید، جلب مشارکت‌های مردمی است و این مهم توسط مسئولان ۳ قوه باید صورت گیرد، بیان کرد: در این راستا کمیته‌ای با مشارکت مردم در استان تشکیل شده تا راهکارهای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را با توجه به اقتضائات، پتانسیل‌ها و توانمندی هر شهرستان را رصد کنند.

جباری ادامه داد: یکی از خدمات دستگاه قضائی، تأمین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مخلان امنیت در جامعه است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی با تکیه بر قانون و ابداعات مدیریتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی بر ضرورت آسیب‌شناسی جرایم در کامیاران تأکید کرد و بر تبادل نظر مسئولان این شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم، میلاد کفراشی به عنوان دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد و از زحمات کورش مرادی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha