سعدی سخن‌سرایان دنیا را به ستایش وا داشته است
کد خبر: 4211421
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور:

سعدی سخن‌سرایان دنیا را به ستایش وا داشته است

روح‌الله منوچهری با بیان اینکه سعدی افتخار ایران و شیراز در جهان است، گفت: سعدی در بیرون از مرزهای زبان فارسی، بسیاری از اندیشمندان و سخن‌سرایان را به ستایش و شگفتی واداشته است.

روح‌الله منوچهری، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشوربه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور امروز، اول اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن یادروز سعدی گفت: سعدی افتخار ایران و شیراز در جهان است.

وی تصریح کرد: سعدی در بیرون از مرزهای زبان فارسی، بسیاری از اندیشمندان و سخن‌سرایان را به ستایش و شگفتی واداشته است.

منوچهری برنامه‌های یادروز سعدی در این مرکز را اعلام کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه تصاویر نسخ خطی با موضوع «سعدی در گذر زمان» شامل ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن‌های ۷ تا ۱۳ هجری، موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک و کتابخانه مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته از تاریخ اول تا ششم اردیبهشت در مدیریت منطقه جنوب کشور(شیراز) برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ادامه داد: نشست «مردم‌شناسی سعدی» با سخنرانی مجید اسکندری در تاریخ دوشنبه، سوم اردیبهشت، ساعت ۸:۳۰ در سالن سرای سخن مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

به گفته وی همچنین آیین نکوداشت چهره ماندگار فلسفه و عرفان و حافظ‌شناس شهیر اصغر دادبه در تاریخ پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha