وهابی‌ها با تخریب قبور ائمه(ع) نمی‌توانند نور الهی را خاموش کنند
کد خبر: 4211213
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام فرحزاد:

وهابی‌ها با تخریب قبور ائمه(ع) نمی‌توانند نور الهی را خاموش کنند

استاد حوزه علمیه گفت: اگر هر یک از قبور ائمه(ع) به دست وهابی‌ها برسد، همه را با خاک یکسان می‌کنند؛ ولی هیچ‌گاه نمی‌توانند نور الهی را خاموش یا پنهان کنند.

حبیب‌الله فرحزاد کارشناس برنامه سمت خدابه گزارش ایکنا از اصفهان، همزمان با ایام تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، مراسم سوگواری به این مناسبت، شب گذشته، ۳۰ فروردین‌ماه در جوار بارگاه حضرت علی بن محمد باقر(ع) کاشان با حضور اقشار گوناگون مردم برگزار شد. 

در این مراسم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه با طرح این پرسش که میان نماز خواندن در مسجد و در حرم اهل بیت(ع) کدام یک افضل‌تر است، اظهار کرد: اقامه نماز در حرم اهل بیت(ع) و در مرتبه بعدی، حرم امامزادگان افضل است. علی بن باقر(ع) امامزاده‌ای بین‌المللی محسوب می‌شود. کم پیش می‌آید که مراجع از نقاط گوناگون ایران برای زیارت امامزاده‌ای مشرف شوند. این امامزاده نایب خاص امام، عالم، مجاهد، شهید و دارای کرامت است. 

وی ادامه داد: هر ساله میلیون‌ها زائر به زیارت امامان ما نظیر امام هشتم(ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شوند. تمام ساعات روز به برگزاری نماز، دعا و مناجات‌خوانی، قرائت قرآن، تشکیل حلقه‌های علمی و... اختصاص می‌یابد که همه عبادت است. چه جنایت بزرگی مرتکب شدند وقتی قبر امامی را که جایگاه برگزاری انواع این مناجات‌ها و نمازها بود، تخریب کردند و داغی بر دل شیعه گذاشتند. 

کارشناس برنامه سمت خدا با بیان اینکه وهابی‌ها معتقدند امامان زنده نیستند، پس نباید به آنها سلام داد، گفت: نص صریح قرآن است که می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند، مرده مپندار، بلكه زنده‏‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.» اگر هر یک از قبور ائمه(ع) به دست این وهابی‌ها برسد، همه را با خاک یکسان می‌کنند. خورشید جلوه کوچکی از نور الهی و اهل بیت(ع) است؛ مگر می‌توانند نور خورشید را خاموش و آن را پنهان کنند؟ 

وی در خصوص فضائل نخستین نور الهی یعنی امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد: شب معراج فقط مخصوص پیامبر اسلام(ص) بود که در آن، مقامات حضرت علی(ع) به ایشان نشان داده شد. در خلوت خداوند و پیامبر(ص) گفت‌وگوهایی صورت گرفت و خدای متعال به ایشان فرمود: «شما در عالم چه کسی را بیشتر از همه دوست دارید؟» رسول خدا(ص) عرض کرد: «هر که را شما بیشتر از همه دوست داشته باشید.» حق تعالی فرمود: «من علی‌ بن ابیطالب را از همه بیشتر دوست دارم.» پیامبر(ص) عرض کرد: «من هم همین‌طور.» 

فرحزاد افزود: امیرالمؤمنین(ع) کسی است که حضرت زهرا در مقام محور تمام انبیا و اولیا، خود و فرزندانش را فدای او کرد. رسول خدا(ص) فرمود: «تمام انبیا و نسل آنها از فرزند پسر بود؛ ولی نسل من از داماد است.» یعنی اگر حضرت علی(ع) نبود، برای حضرت زهرا(س) کفوی پیدا نمی‌شد. درواقع کتاب خدا، دین خدا و... همه از طریق امیرالمؤمنین(ع) حفظ شد.

وی با تأکید بر قرائت سوره واقعه در هر شب جمعه توضیح داد: در کتاب ثواب‌الاعمال شیخ صدوق در روایتی از امام صادق(ع)، یکی از آثار قرائت سوره واقعه در هر شب جمعه، همنشینی با امیرالمؤمنین(ع) در بهشت شمرده شده است. دیگر اینکه فرد محبوب خدا می‌شود و اگر زمین بخورد، موفق به توبه و بازگشت خواهد شد. سوم اینکه محبوب دل‌ها می‌گردد و چهارم، خداوند فقر و فلاکت و آسیب‌ها را از وی دور و به او وسعت رزق عنایت می‌کند.

کارشناس برنامه سمت خدا بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر(ص) و خاندانش را صلوات دانست و تصریح کرد: از ظهر پنجشنبه تا غروب جمعه به ذکر صلوات بسیار ویژه سفارش شده است. همچنین در روایت آمده که خداوند متعال در هر شب جمعه، ۶٠٠ هزار نفر را می‌آمرزد. کسی که حب امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) را در دل داشته و بی‌گناه باشد، یکسره وارد بهشت می‌شود و کسی که گناهکار باشد، نخست تسویه حساب و بعد به بهشت داخل می‌شود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha