مسن‌ترین خادم داوطلب مسجدالنبی (ص) درگذشت + فیلم
کد خبر: 4210939
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

مسن‌ترین خادم داوطلب مسجدالنبی (ص) درگذشت + فیلم

اسماعیل الزعیم، خادم داوطلب مسجدالنبی(ص) پس از چهل سال پذیرایی داوطلبانه از زائران و نمازگزاران این مسجد مقدس در سن نودوشش‌سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از رائج، اسماعیل الزعیم، پیرمرد سوری و  خادم داوطلب مسجدالنبی(ص)  به مدت چهل سال پس از اذان صبح تا ظهر نوشیدنی‌های گرم و خرمای رایگان در میان  زائران و نمازگزاران توزیع می‌کرد و در میان مردم مدینه منوره نمادی از سخاوت و کرم بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از اعلام درگذشت وی به شکلی گسترده فوت این مرد نیکوکار را تسلیت گفتند و از اینکه مدینه منوره و مسجدالنبی(ص) یکی از انسان‌های نیکوکار خود را از دست داده، ابراز تأسف کردند.

اسماعیل الزعیم مشهور به ابوالسباع در شهر حما در سوریه متولد شد اما در دهه چهارم از زندگی خود به مدینه مهاجرت کرد و پس از مدتی در این شهر مقدس به خدمت زائران مشغول شد.

ابوالسباع به فروتنی و سخاوت مشهور بود، او نوشیدنی‌های گرم از قبیل چای و قهوه را در کنار نان و خرما با گاری کوچکی حمل و در میان زائران و نمازگزاران مسجدالنبی(ص) توزیع می‌کرد.

درگذشت مسن‌ترین خادم داوطلب مسجدالنبی پس از چهل سال خدمت به زائران مسجد

شهرت این خادم کهن‌سال مسجدالنبی(ص) تنها به مدینه منوره محدود نبود، بلکه از مرزهای آن فراتر رفت و به گوش میلیون‌ها نفر از زائران از مناطق مختلف عربستان و دیگر کشورهای جهان رسید.

ابوالسباع با لبخند صمیمانه و ریش ‌سفیدش شناخته می‌شد و تا سال‌های پایانی عمر خود با کمری خمیده  همچنان به پذیرایی از زائران و نمازگزاران مسجدالنبی(ص) پرداخت.  

 

انتهای پیام
captcha