آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی با حمایت ستاد دیه کشور
کد خبر: 4209348
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی با حمایت ستاد دیه کشور

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: برای آزادی ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های این استان به ۱۹ میلیارد تومان نیاز است و به هر میزانی که در استان در این خصوص کمک شود، ستاد دیه کشور هم به همان میزان برای آزادی این گروه از زندانیان کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری دادگستری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی، 19 فروردین‌ماه در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان‌جنوبی که استاندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیران حضور داشتند، گفت: در سال‌های گذشته با کمک مردم، مسئولان و خیران و کمکی که از ستاد دیه کشور گرفتیم، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شدند و امیدواریم امسال هم با کمک‌های شما برای این منظور در کشور رتبه خوبی را کسب کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره انفاق افزود: براساس روایات معصومین(ع) هر چه انفاق کنیم خداوند جایگزینش می‌کند و افراد سخاوتمند و اهل انفاق باید قدر خود را بدانند و شکرگزار این نعمت الهی با انفاق در راه خداوند باشند. خداوند از کسانی که اموال و ثروتی دارند درخواست می‌کند که انفاق کنند زیرا افراد خیر واسطه خداوند بر روی زمین هستند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: برای آزادی ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های خراسان‌جنوبی به ۱۹ میلیارد تومان نیاز است و به هر میزانی که در استان در این خصوص کمک شود، ستاد دیه کشور هم به همان میزان برای آزادی این گروه از زندانیان کمک خواهد کرد.

کمک ۵۰۰ میلیونی استاندار خراسان جنوبی برای آزادی زندانیان

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی حماسه‌ای دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس خلق کردند، بیان کرد: روز قدس امسال با توجه به انجام عملیات طوفان الاقصی که توسط گروه شبه نظامی حماس انجام شد و همچنین جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند و حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه با راهپیمایی‌های سال‌های گذشته تفاوت داشت.

وی بیان کرد: با توجه به فضای همدلی که در استان حکم‌فرماست، امسال هم مانند سال‌های گذشته با کمک‌های مردم خراسان‌جنوبی شاهد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهیم بود.

قناعت با اشاره به حضور گسترده مردم استان خراسان‌جنوبی با وجود سرمای زیاد در انتخابات تصریح کرد: مردم خراسان‌جنوبی در همه صحنه‌ها تاکنون حضور با شکوهی داشته‌اند که ناشی از نگاه انقلابی، بصیرت و درک بالای مردم این استان است.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: یکی دیگر از اقدامات مردم استان کمک به عتبات و کسب رتبه اول در این زمینه در کشور است و مردم استان خراسان‌جنوبی همچنین در بین شش استانی که در ساخت صحن امام محمدباقر(ع) مشارکت دارند، در رتبه برتر قرار دارد. سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی نیز همواره در کارهای خیر پیش‌قدم هستند و در این مراسم با کمک‌های خود زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خراسان جنوبی را فراهم می‌کنند.

وی گفت: ستاد دیه استان با پشتیبانی دادگستری خراسان‌جنوبی و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌جنوبی کارهای خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تاکنون انجام داده است.

یادآور می‌شود، در این مراسم استاندار خراسان‌جنوبی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha