مذاکرات بی نتیجه حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره
کد خبر: 4207996
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹

مذاکرات بی نتیجه حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره

درحالی که منابع از بی نتیجه ماندن مذاکرات قاهره درباره غزه خبر می‌دهند، یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع توافق می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایسنا، یکی از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با الجزیره گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دنبال این است که زمان به دست بیاورد و به خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست دامن بزند. وی مانع رسیدن به هرگونه توافقی می‌شود. هیئت اسرائیلی در مذاکرات اختیار رسیدن به توافق را ندارد.
 
وی گفت: ما بر موضع ثابت خود درباره توقف جنگ، عقب نشینی نیروهای اشغالگر، بازگشت آوارگان و افزایش امدادرسانی و بازسازی تأکید می‌کنیم.
 
در این راستا منابع آگاه اعلام کردند نشست قاهره میان میانجی‌ها و هیئت رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای درباره آتش‌بس نداشت.
 
هیئت این رژیم مجددا پیشنهاد بازگشت تدریجی تعداد مشخصی از آوارگان از جنوب غزه به شمال آن را داد. این پیشنهاد شامل بازگشت حدود ۶۰ هزار آواره بعد از حدود ۲ هفته از آغاز توافق است.
 
این منابع تأکید کردند رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد آوارگان به منازلشان بازگردند بلکه می‌خواهد به چادرهایی که نصب شده، بروند.
 
در این راستا کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد نتانیاهو کمی اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم را افزایش داده است.
انتهای پیام
captcha