اقامه نماز در مقابل مجتمع «کروکوس» از سوی مسلمانان روسیه
کد خبر: 4207619
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

اقامه نماز در مقابل مجتمع «کروکوس» از سوی مسلمانان روسیه

اداره دینی مسلمانان روسیه امروز، 10 فروردین‌ماه، با حضور در مقابل مجتمع «کروکوس» در حومه شهر مسکو، پایتخت این کشور برای قربانیان حمله تروریستی اقامه نماز کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، روشان ابیاسوف، نایب رئیس اداه دینی مسلمانان روسیه در این باره گفت: جمعی از روحانیون، امروز جمعه قبل از نماز جمعه در محوطه مجتمع کروکوس برای روح قربانیان حمله تروریستی اقامه نماز کردند.

وی در ادامه از خداوند متعال برای جان‌باختگان این حادثه تروریستی رحمت الهی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت کرد.
 
روشان ابیاسوف اضافه کرد: مراکز حمایت روانی برای آسیب‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان در مراکز اسلامی مسکو راه‌اندازی شده است.
 
وی در ادامه یادآور شد: مسلمانان روسیه همچون سایر شهروندان این کشور به مجروحان خون اهدا می‌کنند و بسیاری از داوطلبان مسلمان نیز در محل حادثه به امدادرسانی پیوستند.
 
ابیاسوف در پایان با تأکید بر این که هرکس نفسی را به قتل برساند گویا همه را کشته است، گفت: تروریست هایی که این حمله را مرتکب شدند ملیت و دین ندارند و مجازات خواهند شد.

یادآوری می‌شود، شهروندان روسی و خارجی به محل حمله تروریستی کروکوس می‌روند تا در مقابل ساختمان آسیب دیده گل بگذارند و برای روح قربانیان این حادثه دعا کنند.

شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه چهار مرد مسلح به تالار شهر کروکوس در حومه مسکو حمله کرده و شروع به تیراندازی کردند. مهاجمان همچنین از مواد منفجره استفاده کردند که سبب آتش‌سوزی در تالار شد. آمار‌های رسمی تا کنون کشته‌شدن ۱۴۳ نفر و زخمی شدن ۱۸۲ نفر را تأیید کرده است. گمان می‌رود بسیاری از قربانیان بر اثر استنشاق دود کشته شده باشند. 
 
انتهای پیام
captcha