تولید ادبیات برای گفتمان جدید اسلام رسالت دانشکده دین و رسانه است
کد خبر: 4207495
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله اعرافی:

تولید ادبیات برای گفتمان جدید اسلام رسالت دانشکده دین و رسانه است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطبق بر اسلام و انقلاب، رسالت و مأموریت مهم دانشکده دین و رسانه است.

علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز پنجشنبه نهم فروردین در دیدار رئیس و معاونان دانشکده دین و رسانه با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه دو مأموریت مهم را دنبال می‌کند، اظهار کرد: ماموریت نخست تربیت نیرو و کادرسازی برای داخل و خارج از سازمان است. ماموریت دوم تولید علم و ادبیات‌سازی برای رشته‌های جدید با گفتمان منطق اسلام و انقلاب است که می‌تواند برکات بسیاری داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه هر دو جهت را دنبال کند، خاطرنشان کرد: تولید علم باید مبتنی بر مبانی فلسفی، فقهی و اخلاقی اسلام و متناسب با دنیا و شرایط جدید باشد.

اعرافی با بیان اینکه رفتن دانشکده دین و رسانه به سمت رشته‌های مقطع دکتری می‌تواند پیوست تولید علمی را تقویت کند، تصریح کرد: در نظریه‌هایی که مبتنی بر اندیشه اسلامی و جوابگوی مسائل دنیا باشد، دچار خلأ هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه می‌تواند زمینه‌ساز و پیشران توجه مراجع عظام و علما به موضوع رسانه باشید، یادآور شد: دانشکده می‌تواند با تدابیر مناسب بر حرکت علمی تاثیرگذار باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علیمه با بیان اینکه تربیت معنوی، اخلاقی و انقلابی یک امر مهم است، ابراز کرد: توجه به این موضوع موجب می‌شود که فارغ التحصیلان دانشکده دین و رسانه اثرگذارتر باشند.

در ابتدای این دیدار، کمال اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه با ارائه گزارشی به همایش ملی «دین و فرهنگ و رسانه‌های نوین» اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی «دین، فرهنگ ورسانه‌های نوین رسیده است. 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در حال حاضر ۹ پیش‌نشست برگزار شده و نهاد‌های مختلفی برای برگزاری این پیش نشست‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. تاکنون پیش‌نشست‌هایی با موضوع «فضای مجازی»، «سبک زندگی اخلاقی و هوش مصنوعی» و «مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران» و ... برگزار شده است. 

وی با اشاره به اینکه در تمام محور‌ها چکیده مقالات داشته‌ایم، عنوان کرد: در حوزه رسانه‌های نوین ۶۰ عنوان چکیده، با رویکرد اخلاقی رسانه‌های نوین ۱۵ عنوان چکیده، با رویکرد تبلیغ دینی در رسانه‌های نوین ۱۹ عنوان چکیده، با رویکرد قرآنی ۴ عنوان چکیده، سبک زندگی ۱۸ عنوان چکیده، فرهنگ ۲۸ عنوان چکیده، شبکه‌های اجتماعی ۳۷ عنوان چکیده، حکمرانی ۹ عنوان چکیده، دیپلماسی رسرانه‌ای ۵ عنوان چکیده، بازی‌های دیجیتال ۶ عنوان چکیده، بررسی آثار سینمایی ۸ عنوان چکیده و هوش مصنوعی ۱۳ عنوان چکیده ارسال شده است.

یادآور می‌شود، نخستین همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha