کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» منتشر شد
کد خبر: 4205291
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
به همت جهاددانشگاهی اردبیل

کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» را با رویکردی به حوزه هنر، به ویژه مهندسی شهرسازی گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای منتشر کرد.

کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی»به گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» را با رویکردی به حوزه هنر، به ویژه مهندسی شهرسازی گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای منتشر کرد.

کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» توسط اشکان عصمت‌یار، دانش‌آموخته رشته مهندسی شهرسازی گرایش برنامه‌ریزی منطقه‌ای دانشگاه شهید بهشتی تألیف و به تمامی نظریات مرتبط با توسعه متعادل و همچنین بحث تخصصی در ارتباط با مناطق مرزی و معرفی و تشریح اجزای رویکرد نوین حکمروایی همکارانه در این باره می‌پردازد.

کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» مضمون نوشتاری است که با هدف راهنمایی و کمک به سیاست‌گذاران، دانشجویان کارشناسی و به‌ویژه کارشناسی ارشد، برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای تهیه‌شده است که حتی به موجب قابلیت بالای این رویکرد در سطوح خردتر، می‌تواند پاسخگوی اهداف طراحان شهری نیز باشد.

در تألیف این اثر، تحصیلات دانشگاهی با مطالعات گسترده به موجب ارائه مقالاتی در سالیان گذشته در این زمینه ادغام شده تا شاید بتواند مسیر تازه‌ای را در تحقیقات و تألیفات توسعه شهری و منطقه‌ای بگشاید و روشن‌گر امید در آینده توسعه این مناطق باشد.

اگرچه این کتاب با حرفه دانش برنامه‌ریزی منطقه‌ای در آمیخته است. باید ذکر کرد که برای کلیه دانش‌پژوهانی که با موضوع‌های مرتبط با فرآیند توسعه چه در سطح منطقه و چه در سطح شهر در ارتباط هستند همچون برنامه‌ریزان شهری و منطقه‌ای، جامعه‌شناسان، جغرافی‌دانان، کارشناسان توسعه روستایی و... و همچنین کارشناسان سازمان‌های برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

حکمروایی همکارانه به‌عنوان رویکردی نوین که کاستی‌های نهادگرایی و به موجب آن حکمروایی گذشته را رفع کرده و همچنین به دلیل پتانسیل بالای در راستای حل مشکلات مرتبط، در استان‌های مرزی و توسعه‌نیافته که دهه‌هاست از فرآیند توسعه عقب مانده‌اند و همچنین ایجاد سازگاری با شرایط موجود مختص به هر منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

در چارچوب یکپارچه حکمروایی همکارانه اجزای مختلف، بازیگران، گروه‌ها و ذینفعان در سطح منطقه جهت دست‌یابی به سطح بالایی از موفقیت در زمینه توسعه متعادل برای همکاری با هم به شکلی یکپارچه، غیرخطی و چرخه‌ای از طریق اصلاح روابط نهادی قرار می‌گیرند.

کتاب «حکمروایی همکارانه در توسعه متعادل مناطق مرزی» 190 صفحه‌ای، در 7 فصل تألیف شده و به قیمت 110 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha