رشد و تقویت روحیه والای امدادگران یکی از اصول اساسی است
کد خبر: 4200275
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
در دوره بازآموزی طرح امداد و نجات مطرح شد

رشد و تقویت روحیه والای امدادگران یکی از اصول اساسی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: رشد و تقویت روحیه والا در بین امدادگران یکی از اصول اساسی بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

رشد و تقویت روحیه والای امدادگران یکی از اصول اساسی استبه گزارش ایکنا، به نقل از جمعیت هلال احمر اردبیل، حجت‌الاسلام سیدعلی فاطمی‌نیا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل، ۲۸ بهمن‌ماه در جریان برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۳ با تأکید بر تقویت روح والای امدادگری در بین داوطلبان اعضای جمعیت هلال احمر اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر ورودی اقدامات داوطلبانه و خدمات امدادی است، دفتر نمایندگی ولی فقیه با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این جمعیت برای امدادگران جدیدالورود که در حوزه‌های مختلف این جمعیت در حال خدمت‌رسانی هستند دوره‌های اخلاق امدادی برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: امدادگری تعاریف متعددی دارد و فقط در رابطه با نجات افراد در حوادث و بلایا نیست بلکه در شرایط بحرانی و وقوع حوادث با خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای روبرو می‌شویم که باید بتوانیم از نظر روانی نیز با آن‌ها برخورد مناسبی داشته باشیم و این موضوع کار بسیار مهمی است و اخلاق خاصی را می‌طلبد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین در این دوره آموزشی ارتقای انگیزه‌های اخلاقی امدادگران و داوطلبان، نظام ارج‌گذاری خدمات داوطلبانه، راهکار‌های ارتقای اخلاق امدادگری، فرآیند تصمیم‌گیری و حل مسئله اخلاقی در عملیات امداد و نجات، مراقبت‌های معنوی از آسیب‌دیدگان و مددجویان، ابعاد اخلاق کارگروهی در عملیات امداد و نجات و... به امدادگران تشریح کرد.

انتهای پیام
captcha