بازچاپ 300 هزار نسخه قرآن در لیبی
کد خبر: 4198300
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸

بازچاپ 300 هزار نسخه قرآن در لیبی

اداره کل اوقاف و امور اسلامی دولت لیبی از بازچاپ بیش از 300 هزار نسخه قرآن کریم به روایت قالون از نافع در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار لیبی، اداره کل اوقاف و امور اسلامی دولت لیبی از اتمام تجدید چاپ نزدیک به سیصد هزار نسخه از قرآن موسوم به «مصحف جماهیریه» با نام «قرآن کریم» خبر داد. این مصحف به روایت قالون از نافع بوده و پس از بررسی و تطبیق بر اساس دستورات هیئت خبرگان قرآن کریم و علوم قرآنی منتشر می‌شود.

به گفته اداره کل اوقاف لیبی، مصحف جدید در چندین قطع مختلف به چاپ رسیده و در مساجد و مراکز مختلف حفظ قرآن کریم توزیع خواهد شد. این اداره از پشتیبانی مقامات لیبی به ویژه نخست‌وزیر این کشور و همچنین اعضای کمیته خبرگان قرآن کریم به منظور تلاش برای چاپ و توزیع این مصحف قدردانی کرد.

«مصحف جماهیریه» در دوران حکومت معمر قذافی از سوی مسئولان اوقاف این کشور آماده‌سازی شده و به چاپ رسیده بود و به دلیل آنکه برمبنای روایت رایج در لیبی یعنی «روایت قالون از نافع» بود، محبوبیت بسیاری در میان مردم لیبی و کشورهای همسایه داشت.

با فروپاشی نظام سابق لیبی، نابسامانی‌های بسیاری در زمینه چاپ و توزیع قرآن در این کشور به وجود آمد. در آن زمان بسیاری از نهادهای دینی ضمن نگرانی از ورود نسخ بدون مجوز قرآن‌های چاپ مصر، خواهان انجام اقدامی برای حل این بحران بودند. به نظر می‌رسد تجدید چاپ مصحف جماهیریه با نام جدید آن، می‌تواند تا اندازه زیادی این مشکلات را برطرف سازد.

انتهای پیام
captcha