اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 4197051
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در اردبیل خبر داد.

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل، ۱۰ بهمن ماه با اعلام این خبر گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در تاریخ پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری وزارت میراث‌ فرهنگی، اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل و موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران و کمیسیون ملی یونسکو در اردبیل برگزار خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: برای این کنفرانس پنج محور اصلی با زیرمحور‌های مختلفی تعیین شده است که محور‌های اصلی، گستره موضوعی موزه‌ها، گستره فضایی موزه‌ها، گستره تاثیر موزه‌ها، کارکرد موزه‌ها و گذشته، حال و آینده موزه‌ها را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف این کنفرانس تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه و توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط است.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین‌الملل نیز از سایر اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل با اشاره به اعلام حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در این کنفرانس، گفت: دبیرخانه این کنفرانس در موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فعال است و تا امروز از کشور‌های انگلستان و مجارستان و ۱۲ استان کشور مقالات متعددی به دبیرخانه کنفرانس رسیده و مهلت ارسال مقالات تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha