امدادرسانی به ۱۹۲۱ نفر گرفتارشده در برف و کولاک اردبیل
کد خبر: 4196204
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

امدادرسانی به ۱۹۲۱ نفر گرفتارشده در برف و کولاک اردبیل

مدیرعامل هلال احمر اردبیل از امدادرسانی به یک هزار و 921 نفر گرفتارشده در برف و کولاک طی روز‌های اخیر در استان خبر داد.

امدادرسانی به ۱۹۲۱ نفر گرفتار شده در برف و کولاک استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل، حمید قویدل، مدیرعامل هلال احمر استان اردبیل، هفتم بهمن‌ماه با اشاره به امدادرسانی به یک هزار و 921 نفر گرفتارشده در برف و کولاک طی روز‌های اخیر در استان گفت: از تاریخ سوم تا هفتم بهمن‌ماه امدادگران جمعیت هلال احمر در جاده‌های مواصلاتی استان به دنبال کمک‌رسانی به افراد گرفتارشده در برف و کولاک بودند.

وی با اشاره به اینکه در این حوادث ۵۰۸ خودرو در برف و کولاک گیر افتاده بودند، تصریح کرد: ۳۷ تیم عملیاتی در قالب ۵۲ نفر پرسنل و ۷۵ نفر نجاتگر به همه این خودرو‌ها امدادرسانی کرده‌اند.

قویدل با اشاره به امکانات به‌کار گرفته شده در این حوادث تصریح کرد: تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۱۲۷ نفر روز نیروی عملیاتی و به‌کارگیری ۳۳ دستگاه‌روز خودروی امدادی به یاری هموطنان گرفتار شده در برف و کولاک شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در برف و کولاک روز‌های اخیر علاوه بر امدادرسانی به در راه ماندگان این حوادث هفت نفر حادثه دیده توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

قویدل با اشاره به اینکه در این حوادث ۴۹ نفر نیز توسط نجاتگران این جمعیت اسکان اضطراری داده شده اند، ادامه داد: هفت تخته پتو، ۸۲ بطری آب معدنی، ۱۲۱ قوطی کنسروجات، ۱۷۱ قرص نان، ۱۱۲ بسته بیسکویت و شش کیلو خرما، چادر امدادی، موکت، کلمن، ست ظروف، برنج، فانوس (شعله) نایلون پوششی، لیوان یک بار مصرف، بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز در بین افراد اسکان داده شده توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی به هموطنان آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: هموطنان در زمستان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کرده و در صورتی که مجبور به مسافرت باشند تجهیزات زمستانی، تغذیه و پوشاک گرم همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha