بررسی زمینه همکاری جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس
کد خبر: 4194393
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

بررسی زمینه همکاری جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس

نشست بررسی همکاری‌های مشترک علمی و فناورانه مشترک بین جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، حسام رسولی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۷ دی‌ماه در نشست بررسی همکاری‌های مشترک علمی و فناورانه مشترک بین جهاددانشگاهی و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: کاربست علم و فناوری از رسالت‌های اصلی جهاددانشگاهی است و شبکه جهاددانشگاهی در سطح کشور از ظرفیت بالایی در این رابطه برخوردار است.

وی از جهاددانشگاهی به‌عنوان شبکه‌ای از فعالیت‌های مختلف علمی و فناورانه یاد کرد و افزود: با توجه به فعالیت شبکه‌ای این نهاد علمی، امکان برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت واحد‌های دیگر امکان‌پذیر است و در همکاری مشترک کلیه ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و واحد‌های تابعه مدنظر قرار می‌گیرد، بنابراین امکان همکاری‌های بیشتر و موفق بین جهاددانشگاهی و شرکت پارس وجود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به برگزاری نشست مشترک در راستای همکاری بین ستاد زیست فناوری نهاد ریاست جمهوری، پژوهشگاه صنایع شیمایی جهاددانشگاهی، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس و جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: اقدامات اولیه برای همکاری‌های مشترک انجام شده است و متن اولیه تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه نیز تنظیم شده است که به‌زودی به امضا طرفین خواهد رسید.

رسولی با اشاره به تجربیات موفق برگزاری استارپ‌های دانش‌بنیان و فناورانه در جهاددانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: این واحد برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیل فرایند تبدیل ایده به محصول در این شرکت و برگزاری رویداد‌های استارتاپی و فناورانه آماده همکاری همه‌جانبه است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل فعالیت‌های آموزشی را از فعالیت‌های موفق این مرکز برشمرد و تصریح کرد: با توجه به فعال بودن شعبه آموزش کوتاه‌مدت تخصصی واحد در شهرستان پارس‌آباد، آماده همکاری در بحث توانمندسازی نیرو‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس از نظر مهارت‌آموزی هستیم.

اکبر محمدزاده، مدیر امور دانش‌بنیان شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس هم در این نشست با اشاره به نیاز این شرکت برای توسعه علمی و تولید محصول دانش‌بنیان گفت: با توجه به سابقه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه جهاددانشگاهی، نیازمند همکاری در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این شرکت هستیم.

وی با اعلام اینکه حدود دو سال است که ورود به حوزه دانش‌بنیان در چارت فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گنجانده شده است، بیان کرد: موفقیت در این حوزه به یقین زمینه ارتقای فعالیت‌ها، افزایش راندمان محصول و در نتیجه درآمد را نیز فراهم خواهد کرد.

محمدزاده استفاده از ظرفیت علمی نهاد‌های علمی و پژوهشی و مراکز دانشگاهی را در راستای تبدیل شرکت به یک شرکت دانش‌بنیان مهم دانست و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک رویداد استارتاپی در زمینه کشاروزی هستیم که اولین رویداد استارتاپی در منطقه در این زمینه است که نیازمند همکاری و همراهی جهاددانشگاهی در این مسیر هستیم.

انتهای پیام
captcha