عصائب: اقدامات آمریکا نقض حاکمیت ملی عراق است / حماس ترور سردار موسوی را محکوم کرد
کد خبر: 4190174
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

عصائب: اقدامات آمریکا نقض حاکمیت ملی عراق است / حماس ترور سردار موسوی را محکوم کرد

دبیرکل عصائب اهل الحق در واکنش به حمله نیروهای آمریکایی به مقر نیروهای حشدالشعبی در استان بابل تأکید کرد که این اقدامات آمریکا نقض حاکمیت ملی عراق است.

به گزارش ایکنا، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در متنی که در شبکه ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد در واکنش به حمله هواپیماهای آمریکایی به مقر حشد شعبی در استان بابل نوشت: روز به روز دشمن اشغالگر آمریکایی نشان می‌دهد که حضورش در کشور عراق عبارت است از اجرای طرح نقض حاکمیت ملی و همچنین تخریب اصلاحاتی که انسان‌های شریف تلاش می‌کنند آن را اجرا کنند و پیامدهای منفی برجای مانده از دولت‌های پیشین را اصلاح کنند.

الخزعلی در ادامه توییت خود نوشت: در اقدامی که نقض آشکار حاکمیت عراق است، دشمن آمریکایی تأسیسات و مقرهای وابسته به نیروهای امنیتی و حشدالشعبی را در مناطق مختلفی هدف قرار داد که چندین شهید و مجروح بر جای گذاشت. این امر اگر نشانگر چیزی باشد، بیانگر آن است که حضور آمریکا در منطقه و به طور خاص در عراق خطری است که کرامت، حاکمیت و حرمت ملت‌ها را تهدید می‌کند و باید با استفاده از تمام ابزارهای موجود از منطقه اخراج شود، به ویژه که ما در چهارمین سالگرد صدور مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی جهت حفظ تمامیت و حاکمیت وطن و دور کردن طرح‌های خبیثانه کشورهای استکبار قرار داریم.

حماس ترور شهید موسوی را محکوم کرد

اسامه حمدان، از رهبران حماس در یک کنفرانس مطلوعاتی ترور مذبوحانه شهید سیدرضی موسوی، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و تجاوز آمریکا به مواضع حشد الشعبی عراق برای جلوگیری از انجام وظیفه مقاومت عراق نسبت به غزه را محکوم کرد و گفت: در جنگ غزه تاکنون بیش از 21 هزار نفر به شهادت رسیده اند.

وی افزود که نئونازی‌های رژیم صهیونیستی از بمب‌های ممنوعه و ویرانگر علیه نوار غزه و هر نوع سلاحی به گونه‌ای سادیستی علیه مردم غزه استفاده کرده‌اند.

حمدان تأکید کرد: تمام توطئه‌های نتانیاهو و کابینه نازیستش و ارتش ترسو را خنثی کردیم و اوضاع فعلی نشان دهنده آن است که نتانیاهو یکی پس از دیگری شکست می‌خورد لذا جنایات اسرائیلی به این دلیل انجام می‌شود که هیچ یک از اهداف خود را محقق نکرده‌اند.

اسامه حمدان با اشاره به این که نتانیاهو، کابینه و ارتش وی بدون هدف و چشم‌اندازی واضح حرکت می‌کنند، نتنانیاهو فقط یک راه دارد و آن اعتراف به شکست و مواجه شدن با سرنوشتش بر اساس آن است، از سوی دیگر، دستپاچگی سخنگوی ارتش صهیونیستی در برابر خبرنگاران نشانه دروغگویی و سردرگمی سران رژیم است.

انتهای پیام
captcha