کسب رتبه ۱۷ دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع کشور
کد خبر: 4189804
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
در جدیدترین رتبه‌بندی ISC

کسب رتبه ۱۷ دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه ۱۷ این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جامع کشور در جدیدترین رتبه‌بندی ISC خبر داد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی در جمع پنج دانشگاه جامع برتر کشور در حوزه فناوری و نوآوری قرار گرفته است.

رتبه بندی دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی، چهارم دی‌ماه در سخنانی از کسب رتبه ۱۷ دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های جامع کشور در جدیدترین رتبه‌بندی ISC خبر داد و گفت: همچنین دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی در جمع پنج دانشگاه جامع برتر کشور در حوزه فناوری و نوآوری قرار گرفته است.

وی افزود: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور هر ساله از طرف ISC و براساس معیار‌های مختلف در شش حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) انجام می‌شود.

رزمجو ادامه داد: رتبه دانشگاه‌های کشور براساس هر کدام از معیار‌های فوق به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود که در آخرین رتبه‌بندی منتشره، دانشگاه محقق اردبیلی براساس امتیازات کسب شده در حوزه فناوری و نوآوری برای اولین بار رتبه پنجم را کسب کرده و توانسته است در جمع پنج دانشگاه جامع برتر کشور قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: با توجه به افزایش کیفیت تولیدات علمی و محصولات فناورانه و نوآورانه در سال‌های اخیر امید می‌رود که به فضل الهی و با حمایت مسئولان استانی و ملی در سال‌های آتی با تلاش‌های همکاران توانمند هیئت علمی، نخبگان، پژوهشگران پسادکتری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی داخلی و بین‌المللی دانشگاه و همراهی مسئولان و کارکنان دلسوز، شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در این رتبه‌بندی در شاخص بین‌المللی‌سازی نیز رتبه ۱۷ کشور در بین دانشگاه‌های جامع را کسب کرده است؛ این در حالی است که اطلاعات ورود دانشجویان بین‌المللی به تعداد بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر و جذب پژوهشگران پسادکتری وارد نشده و در سال بعد رتبه دانشگاه قطعاً رشد چشمگیری خواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: موفقیت‌های کسب‌شده و رشد سریع دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های مختلف ملی و بین‌المللی با وجود تحریم‌های بین‌المللی، مرهون تلاش‌های روزافزون همکاران هیئت علمی توانمند، دانشجویان مستعد و کارکنان پرتلاش است.

انتهای پیام
captcha