جهاددانشگاهی کرمانشاه میزبان شهید گمنام شد
کد خبر: 4188374
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
در ایام شهادت حضرت زهرا(س)؛

جهاددانشگاهی کرمانشاه میزبان شهید گمنام شد

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام، باحضور مدیران، کارکنان و دانشجویان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد.

جهاددانشگاهی کرمانشاه میزبان شهید گمنام بود

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام، با حضور مدیران، کارکنان و دانشجویان سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه عصر روز گذشته همزمان با شب شهادت بانوی دو عالم برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسول کرمی در این مراسم با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خود به مرتبه‌ای از انسانیت دست یافتند که پیامبر(ص) ایشان را ام‌ابیها و پاره تن خود معرفی کردند و خشنودی خود را در خشنودی او و ناراحتی خود را در نارحتی وی، گره زدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در عالم هستی و جهان آفرینش و عالم قیامت دارای خیر کثیر هستند و خداوند به پیامبر(ص) بابت این خیر کثیر فرمان نماز شکر و قربانی شتر و اطعام را دادند.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: سوره کوثر در عین کوتاه بودن دارای کلمات بی‌نظیر و بدون تکرار در قرآن است و این نشان از اهمیت آن است و کلمات «الکوثر»، «فصل»، «اعطینا» و «ابتر» تنها یکبار در قرآن ذکر شده و به این دلیل این کلمات در این سوره مبارکه بی‌نظیر و بی‌بدیل است و حضرت زهرا(س) غیرتکراری و بی‌نظیر بودند.

جهاددانشگاهی کرمانشاه میزبان شهید گمنام بود

این استاد حوزه در پایان تأکید کرد: سوره کوثر بی‌نظیر است و بانوی دوعالم در عالم هستی نظیر ندارد و یکی از معنای کوثر، شفاعت است و آن شفاعت هم شفاعتی بزرگ و کلی و فراگیر که بی‌بدیل خواهد بود.

یادآور می‌شود، پایان بخش این مراسم با مرثیه‌سرایی و عزاداری و سینه‌زنی همراه بود و حاضرین در این جمع ضمن تجدید پیمان با شهدای والامقام با آنان وداع کردند.

جهاددانشگاهی کرمانشاه میزبان شهید گمنام بود

انتهای پیام
captcha