لزوم تبیین جایگاه والای کتابخوانی از منظر قرآن کریم در جامعه
کد خبر: 4181954
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

لزوم تبیین جایگاه والای کتابخوانی از منظر قرآن کریم در جامعه

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت : کتاب و کتابخوانی از منظر قرآن کریم دارای اهمیت و جایگاه والایی است و همه باید نسبت به تبیین این مقوله مهم در آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، اهتمام لازم را داشته باشیم.

اسماعیل دستگزار، مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهروداسماعیل دستگزار، مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود، در گفتگو با ایکنا از اردبیل ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در قرآن کریم اهمیت زیادی به کتاب داده شده به گونه‌ای که این واژه به طریق مختلف 255 بار در آن ذکر شده است.

وی ادامه داد: جایگاه والای کتاب و کتابخوانی از آنجایی پیداست که در دین مبین اسلام، پیامبر گرامی رسالتش را با فرمان خواندن از جانب خداوند آغاز کرد و خداوند با سوگند به قلم و حرمت آن، معجزه جاودان آخرین سفیر الهی خود را نیز کتاب آسمانی قرار داد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با تاکید بر اینکه همه ما باید نسبت به تبیین جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در بین آحاد جامعه بویژه نوجوانان و جوانان اهتمام لازم را داشته باشیم، افزود: اولین واژه‌ در قرآن که به قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شده کلمه «اقراء» است که این خود نشانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله است. 

دستگزار تصریح کرد: در تقویم رسمی کشور ما، ۲۴ آبان ماه به‌عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده تا بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح سواد عمومی جامعه باشد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود، کتاب قرآن را میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر دانست و بیان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی آن جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.

دستگزار، کتاب‌های قرآنی را نیز دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت توصیف کرد و افزود: ارائه کتاب‌های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست و کسی که در این دنیا به زندگانی می‌پردازد، نمی تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد.

دستگزار با اشاره به کتابخانه حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: این کتابخانه علاوه بر محصولات فرهنگی نظیر کتب قرآن، مفاتیح الجنان و ادعیه‌های قرآنی با انواع کتب دینی، تاریخی، علمی و اجتماعی ویژه آحاد مردم بویژه کودکان و نوجوانان تجهیز شده که خواندن این کتاب‌ها اثرات مطلوب و مثبت زیادی روی کودکان و نوجوانان خواهد گذاشت و سبب می‌شود آن ها با دنیای جدیدی از علم و دانش و آگاهی روبرو شوند.

گفتنی است؛ تاکنون دو کتاب تحت عنوان حجاب، تاج بندگی و تربیت فرزند توسط اسماعیل دستگزار، مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود به رشته تحریر درآمده و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha