رقابت نزدیک حافظان کلام الله در مسابقه «برترین برترین‌ها» در پایتخت قطر
کد خبر: 4179534
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸

رقابت نزدیک حافظان کلام الله در مسابقه «برترین برترین‌ها» در پایتخت قطر

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن «برترین برترین‌ها» با رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان و حضور نماینده ایران در حال انجام است.

به گزارش ایکنا به نقل از العرب، مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «برترین برترین‌ها» در قطر شاهد رقابت شدید بین ده‌ها نفر از رتبه‌های اول مسابقات بین‌المللی قرآن از کشورهای مختلف جهان به منظور کسب صلاحیت حضور در بین 40 شرکت‌کننده نهایی این مسابقات است.

متسابقین در مرحله عمومی در برابر هیئت داوران بین‌المللی که گروهی از برجسته‌ترین کارشناسان علوم قرآنی هستند به رقابت می‌پردازند. 

مسابقه «برترین برترین‌ها» بخش بین‌المللی مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد بن ثانی است که جایزه آن بزرگ‌ترین جایزه در تاریخ مسابقات قرآن در سراسر جهان محسوب می‌شود.

این مسابقات در سال 2016 در دوحه پایتخت قطر راه‌اندازی شد و امسال فعالیت آن تا 6 دسامبر (16 آذر) با حضور 37 حافظ قرآن از 21 کشور به نمایندگی از سه قاره برگزار می‌شود.

نفر اول این مسابقات برنده جایزه بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ مسابقات قرآنی را به مبلغ یک میلیون ریال قطر (حدود 275 هزار دلار آمریکا) می‌شود که بزرگترین جایزه تاریخ مسابقات قرآنی است دریافت می‌کند.

همه شرکت کنندگان در مسابقه جوایز مالی دریافت می‌کنند. ریاست هیئت داوران را شیخ احمد عیسی المعصراوی، قاری مصری بر عهده دارد.

مسئولان، هدف از برگزاری این مسابقات را توجه به کتاب خداوند متعال از طریق حفظ، درک، و تدبر کتاب مقدس اعلام کرده‌اند. این مسابقات همچنین علاقه کشور قطر را به خدمت به قرآن کریم و اهل آن نشان می‌دهد.

از ایران محمود نوروزی، حافظ کل قرآن در این مسابقات حضور یافته است. وی متولد ۱۳۶۹ تهران است که مقام چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن سودان، مقام سوم مسابقات بین‌المللی تونس، مقام اول مسابقات قرآن اندونزی و مقاوم اول مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی را در کارنامه خود دارد.

مرحله مقدماتی مسابقات «برترین برترین‌ها» از دیروز آغاز شده و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم، تجوید، ترتیل و همچنین حفظ معانی کل لغات قرآن کریم از کتاب «کلمات قرآن، تفسیر و بیان» در مقابل هیئت‌داوران بین‌المللی به رقابت پرداختند.

کمیته برگزاری مسابقات تلاش‌های چشمگیری برای آمادگی برای این رقابت جهانی انجام داده است. برگزاری تعدادی رویداد قرآنی همراه با مسابقات در طول ماه مهر به منظور آمادگی برای مسابقه «برترین برترین‌ها» و آراستن صحن مسجد محل برگزاری این مسابقات به نقاشی دیواری «در فضای قرآن» که اختصاص به داستان نزول قرآن بر پیامبر و سپس کتابت وحی داشت و همچنین برگزاری سخنرانی‌هایی با محتوای قرآنی با حضور علمای برجسته برای مردم علاقه‌مند از مهم‌ترین این تلاش‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha