آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن «برترینِ برترین‌ها» در قطر
کد خبر: 4178971
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن «برترینِ برترین‌ها» در قطر

پایتخت قطر میزبان ده‌ها نفر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و شرکت‌کنندگان دومین دوره مسابقات «برترین برترین‌ها» است و از جمهوری اسلامی ایران محمود نوروزی، حافظ کل قرآن کریم در این مسابقات حضور یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، ده‌ها نفر از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به منظور رقابت در دومین دوره مسابقات «برترین برترین‌ها» در دوحه، پایتخت قطر حضور یافتنه‌اند.

از کشورمان محمود نوروزی، حافظ کل قرآن در این مسابقات حضور یافته است. وی متولد 1369 تهران است که مقام چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن سودان، مقام سوم مسابقات بین‌المللی تونس، مقام اول مسابقات قرآن اندونزی و مقاوم اول مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی را در کارنامه خود دارد.

این دوره از مسابقات که بخش بین‌المللی مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد بن ثانی قطر است از امروز، اول تا 12 نوامبر سال 2023 (10 تا 21 آبان) در دوحه، پایتخت این کشور و از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی مسابقات «برترین برترین‌ها» امروز صبح آغاز شود و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم، تجوید، ترتیل و همچنین حفظ معانی کل لغات قرآن کریم از کتاب «کلمات قرآن، تفسیر و بیان» در مقابل هیئت‌داوران بین‌المللی به رقابت می‌پردازند.

این هیئت متشکل از برجسته‌ترین علمای حفظ، تلاوت و تجوید قرآن کریم است و عملکرد شرکت‌کنندگان را بر اساس معیارهای بسیار دقیق ارزیابی می‌کنند. اهتمام به امور قرآن کریم و تقویت ارتباط میان نسل‌های مختلف از طریق قرآن کریم و افزایش روحیه رقابت سازنده در میان حافظان از مهم‌ترین اهداف این دوره از مسابقات است.

کمیته برگزاری مسابقات تلاش‌های چشمگیری برای آمادگی برای این رقابت جهانی انجام داده است. با برگزاری تعدادی رویداد قرآنی همراه با مسابقات در طول ماه مهر؛ به منظور آمادگی برای مسابقه «برترین برترین‌ها» و آراستن صحن مسجد محل برگزاری این مسابقات به نقاشی دیواری «در فضای قرآن» که اختصاص به داستان نزول قرآن بر پیامبر و سپس کتابت وحی داشت و همچنین برگزاری سخنرانی‌هایی با محتوای قرآنی با حضور علمای برجسته برای مردم علاقه‌مند از مهم‌ترین این تلاش‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha