بزرگداشت شهدای خبرنگار فلسطینی در «منادیان الاقصی»
کد خبر: 4175201
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

بزرگداشت شهدای خبرنگار فلسطینی در «منادیان الاقصی»

مراسم «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد اخیر غزه، امروز ۲۲ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم «منادیان الاقصی» یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد اخیر غزه، امروز ۲۲ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از نمایندگان جنبش مقاومت فلسطین و سفرای کشور‌های اسلامی در خبرگزاری قدس برگزار شد.

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در این مراسم گفت: بعد از جنگ نظامی و میدانی با صهیونیست‌ها، درگیر جنگ روایت‌ها هستیم که دشمن صهیونیستی در حملات اخیر به نواره غزه به آن متوسل شده است، اما از آنجا که مردم مظلوم غزه معتقد هستند که ریشه در این سرزمین دارند و به جنگ رسانه‌ای دشمن اهمیتی ندادند و در پی بیانیه‌ای که از سوی رژیم صهیونیستی پخش شده بود که مردم غزه خانه‌های خود را ترک کنند، از منازل خود خارج نشدند.

وی افزود: آیا صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به خبرنگاران دنیا اجازه می‌دهند که آن‌ها وارد غزه شده و جنایات رژیم صهیونیستی را به جهان مخابره کنند؟ رسانه‌های غربی روایت‌های دروغی درباره عملیات طوفان‌الاقصی به دنیا مخابره کردند و می‌کنند که رزمندگان مقاومت سر کودکان را می‌برند و به زنان تجاوز می‌کنند، هر چند بین آن‌ها خبرنگارانی هم پیدا می‌شود که به دلیل این دروغ‌ها عذرخواهی کنند.

فرصتی برای امت اسلام

القدومی با اشاره به سخنرانی بایدن گفت: همانطور که مشخص است، متن این سخنرانی توسط جناح راست صهیونیست به او دیکته شده بود. بایدن و دولت آمریکا احساس کردند، عملیات طوفان الاقصی تهدید واقعی علیه آنهاست؛ از این رو مانع امدادرسانی به مردم غزه شدند. این رژیم کودک‌کش از همان ابتدا، همین رویه را داشته است و مقاومت، تنها راه موفقیت ماست. در این راستا، حدود پنج هزار سرباز از نیرو‌های مقاومت در این نبرد شرکت کردند. در ابتدا ۳۵۰۰ رزمنده پایگاه‌های اشغالگران را تصرف و تخریب کردند و بعد هم یک‌ هزار رزمنده مانع پشتیبانی رژیم صهیونیستی از این پایگاه‌ها شدند و ۵۰۰ مجاهد هوشمند نیز پشتیبانی و هدایت گلایدر‌ها و پهباد‌ها را بر عهده داشتند.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است

وی با بیان اینکه این عملیات، فرصتی برای امت اسلام است تا برای آزادی قبله عالم تلاش و مجاهدت کنند، بیان کرد: زمانی چهار نظامی صهیونیستی در اسارت مقاومت بود و امروز ۲۰۰ اسیر در اختیار مقاومت است و ۷۵۰ صهیونیست نظامی و غیرنظامی در نتیجه عملیات رزمندگان فلسطینی مفقود و ۲۶۰۰ اسرائیلی مجروح شده‌اند.  

نماینده جنبش حماس ادامه داد: هدف اصلی ما این است که دشمن، مسئله فلسطین را به دست فراموشی نسپارد. با وجود اینکه جهان، درگیر قطب‌بندی‌های سیاسی است، نبرد بین حق و باطل ادامه خواهد داشت. شهادت فرزندان فلسطینی پیش از این نیز به نحو دیگری با نبود امکانات، قطعی آب، برق، نبود بهداشت و ... رخ می‌داد و امروز این جنگ، مایه عزت و سربلندی است.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است

دلایل توفیق در نبرد مقاومت

القدومی با اشاره به دلایل توفیق در این نبرد بیان کرد: بحران جدی در رژیم صهیونیستی آغاز شکست و نابودی آن را درپی خواهد داشت. مرحله دوم جنگ از دو روز پیش آغاز شده و از روز گذشته نیرو‌های مقاومت موشک‌های راهبردی را شلیک کردند. ژنرال نمرود، فرمانده ارتش رژیم اشغالگر زمانی مدعی بود که تانک‌های اسرائیلی باید در دمشق مستقر شوند، اما امروز اسیر نیرو‌های مقاومت است، همچنین ژنرال‌هایی که برای مقاومت خط و نشان می‌کشیدند، امروز کشته شده‌اند.

نماینده جنبش حماس در ادامه با تأکید بر اینکه مردم باید میراث‌دار خبرنگاران شهید باشند که برای بیان حقیقت به شهادت رسیدند، گفت: هدف اصلی ما نابودی رژیم صهیونیستی است. ۷۵ سال است که دنیا به حرف‌های ما گوش نکرده است و اکنون سه راه‌حل وجود دارد یا دنیا باید با دیپلماسی به اسرائیل فشار بیاورد، یا قوانین بین‌المللی و حقوق بشر اجرا شود و یا راه مقاومت را پیش خواهیم برد و تاکنون نیز راه مقاومت، دستاورد‌های بسیاری نظیر آزادی غزه، سربلندی مردم فلسطین، طوفان قدس و ... داشته است.

القدومی ادامه داد: چهار هزار اسیر اعم از زنان و کودکان، جوانان و مردان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند و تنها امید آن‌ها خبرخوش مقاومت است که پیروز خواهند شد.

فرصت امت اسلامی برای آزادی قبله عالم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش گفت: امروز معادلات سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و خبری با هم تغییر یافته است و اگر تحولات امروز را چند دهه قبل، کسی می‌خواست برای افکار عمومی پیش‌بینی کند، متهم به توهم می‌شد که مگر می‌شود رژیم تا بُن دندان مسلح و وحشی که به هیچ قاعده اخلاقی، جهانی و انسانی وقعی نمی‌نهد و همه ابزار‌های سیاسی و رسانه‌ای دنیا را در اختیار دارد، این طور در برابر فرزندان مقاومت زانو بزند.

وی افزود: این اتفاق بزرگ، مهم و حیاتی است که به دلیل حجاب معاصرت هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده‌ایم. در یک روز فرزندان مقاومت وارد اراضی اشغالی می‌شوند تا صهیونیست‌ها را به درک واصل کنند. تعداد مهمی از سران و افراد نظامی آن را به اسارت درآورند و خفت صهیونیست‌ها را فریاد کنند و این موفقیت گوارای آن‌ها باد. اقداماتی که رسانه‌های جهانی می‌کنند، تلاش مذبوحانه برای تصویر جعلی این رژیم است که بیش از آنکه نشانه قدرتش باشد، مخلوق رسانه‌ها و خفت و ترس عوامل سازشی بود.

اسماعیلی ادامه داد: در جنگ شش روزه، یک شب رژیم صهیونیستی همه فرودگا‌ه‌هایی که هواپیمای نظامی آماده رزم با اسرائیل در آنجا مستقر بودند را با خاک یکسان کرد و ۲۵۰ فروند هواپیمای کشور‌های عربی را از بین برد و بلافاصله وارد درگیری شدند و صحرای سینا در آستانه سقوط کامل قرار گرفت. بلندی‌های جولان فتح شد و همان رهبرانی که پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها را داشتند مجبور به عقب‌نشینی شدند و این عقب‌نشینی سال‌ها بعد سازش‌های خفت‌باری را به دنبال داشت. انقلاب اسلامی ایران و فریادی که امام راحل در دفاع همه‌جانبه از قدس و آرمان فلسطین بیان کردند، به تدریج معادلات منطقه را بر هم ریخت.

وی تصریح کرد: در انتفاضه وقتی در صفحه تلویزیون می‌دیدیم، کودکان و فرزندان فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیست‌ها می‌پردازند، به همت و نگاه آن‌ها درود و تحسین می‌فرستادیم، اما تصورش دشوار بود که از مرحله سنگ و درگیری‌های خیابانی محدود به این قدرت نظامی بالای جبهه مقاومت برسیم. شکست‌های پی در پی که صهیونیست‌ها داشتند، صهیونیست‌هایی که به فرزندانشان می‌آموختند، سرزمین موعود بیت المقدس و فلسطین نیست، از نیل تا فرات است، امروز از سوی فرزندان مقاومت، به لانه‌های خود خزیده‌اند و شمارش معکوس برای نابودی را خودشان آغاز کردند و این آخرین دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی است. امروز جنگ رسانه‌ای و روایت واقعی شکل گرفته است که تلاش می‌کند جای ظالم و مظلوم و قاتل و مقتول را تغییر دهند.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است

ویژگی‌های عملیات «طوفان الاقصی»

سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه عملیات مقاومت ویژگی‌های متعددی داشت، گفت: مهم‌ترین آن اصل غافلگیری بود. دشمن مدت‌ها بود که در محافل جهانی همه تمرکزش را بر ایران گذاشته بود و سپس مشغول کرانه باختری شد تا با کمک برخی کشور‌های منطقه روابطش را عادی‌سازی کند.

وی افزود: طی شنبه‌های 40 هفته اخیر تظاهرات ۴۰۰ هزار نفری در تل‌آویو برگزار و هر شنبه یک شعار مطرح شد و این در حالی بود که نتانیاهو در سازمان ملل گفت با عربستان هم روابط را عادی سازی می‌کنیم، اما دیدیم که این طرح‌ها شکست خورد و در همین زمان‌ها بود که حماس طی ۲ سال خود را برای این عملیات آماده کرد.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است

ابطحی ادامه داد: طوفان الاقصی عملیاتی بود که حتی بسیاری از رهبران برجسته حماس نیز از آن مطلع نبودند و تمام تجربیات قبلی عملیات‌ها در خدمت این عملیات قرار گرفت و آنچه رخ داد یک توفیق الهی بود؛ چرا در این جنگ کسی، کار سایبری نکرده بود و در این صورت عملیات فاش می‌شد. اما با این وجود در ساعت ۶:۳۰ بامداد، رزمندگان مقاومت، طی ۱۴ دقیقه ۲۲ پایگاه غلاف غزه که با ۲ میلیارد دلار بودجه تأسیس شده بود را گرفتند. در واقع این دیوار در عمق زمین و با عرض ضخیم است که دارای ۳ حسگر حرارتی، لرزه‌ای و لمسی است و بالای این دیوار هم مجموعه فنس‌ها و دوربین‌ها کار گذاشته شده است و همه این‌ها در دقایق نخستین عملیات فروریخت و مرحله اول عملیات با پیروزی انجام شد. در مرحله دوم رزمندگان به داخل مناطق اشغالی رفتند و لباس ارتش اسرائیل را پوشیدند تا شناسایی نشوند و وقتی آن‌ها متوجه شدند، به هر کسی شک می‌کردند، حتی به نیرو‌های خودی شلیک کردند و این مسئله هم باعث افزایش تلفات رژیم صهیونیستی شد.

مسیر اشتباه عادی‌سازی روابط با صهیونیست

وی تصریح کرد: برای نخستین بار عملیات ترکیبی در دریا، هوا، زمین و زیرزمین انجام شد و ۲ هزار موشک و گلوله بر سر پایگاه‌های دشمن ریخته شد و تغییر رویکرد از دفاعی به هجومی، اسارت‌گیری و در دست گرفتن مهندسی رسانه از ویژگی‌های دیگر این عملیات بود. به طوری که هر رزمنده، روی کلاه خود، دوربینی داشت که وقایع را ثبت می‌کرد و این باعث شد روایت به دست دشمن نیفتد و مقاومت آن را روایتگری کند.

هدف اصلی مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است

وی با بیان اینکه برای نخستین بار همه مردم فلسطین این حرکت را تأیید کردند، افزود: میلیون‌ها زن و کودک فلسطینی در این سال‌ها کشته شده است و این جنگ جبهه دشمن و دوست را مشخص و مکر یهودیان را خنثی کرد و امروز در نابودی کامل قرار گرفته است؛ چراکه سقوط ۶ دولت طی ۳ سال و ۴۰ هفته تظاهرات در تل‌آویو نشان از افول این رژیم منحوس دارد. آن‌ها تصور می‌کردند با دژ‌ها و دیوار‌های عریض و طویل، از عملیات‌های مقاومت در امان خواهند بود، اما خداوند قلعه‌هایشان را لرزاند.

ابطحی در ادامه با بیان اینکه با این عملیات، شاهد موج بیداری اسلامی خواهیم بود، بیان کرد: هرکس به فکر عادی‌سازی روابط با صهیونیست است، بداند مسیر را اشتباه رفته و سرنوشت تلخی در انتظارش خواهد بود. این عملیات غیرقابل برگشت است و صحنه جنگ در دست مقاومت است و آن‌ها در حال فنا و احتذار هستند. این عملیات، ناکارآمدی سیا و پنتاگون را نیز به اثبات رساند و سبب زلزله سیاسی، اجتماعی و امنیتی در ارکان استکبار و رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام
captcha