درگیری‌های عین الحلوه در تعارض با اراده فلسطین و به نفع صهیونیست‌هاست
کد خبر: 4169015
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
حماس و جهاد اسلامی:

درگیری‌های عین الحلوه در تعارض با اراده فلسطین و به نفع صهیونیست‌هاست

نمایندگان و مسئولان جهاد اسلامی و حماس طی نشستی ضمن محکومیت درگیری‌های اردوگاه «عین الحلوه» در لبنان تأکید کردند آنچه در این منطقه در حال وقوع است در تعارض با اراده ملت فلسطین بوده و تنها به نفع دشمن صهیونیست و طرح‌های آنان است.

بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی درباره درگیری های الحلوهبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه احسان عطایا، رئیس بخش روابط عربی و بین المللی این جنبش میزبان هیئتی از جنبش حماس به ریاست موسی مرزوق معاون این جنبش بود که علی برکه رئیس بخش روابط ملی در خارج و احمد عبدالهادی نماینده حماس در لبنان وی را همراهی کردند.

طرفین در این دیدار خطرات تحولات و درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه پناهندگان فلسطینی در لبنان را مورد بررسی قرار داده که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی و تخریب منازل و املاک آنها، اخراج آنان از خانه‌های خود، مختل شدن روند زندگی و تعطیلی مدارس و مؤسسات مختلف شده است.
جهاد اسلامی و حماس در بیانیه ای تأکید کردند آنچه در این منطقه در حال وقوع است در تعارض با اراده ملت فلسطین بوده و تنها به نفع دشمن صهیونیست و طرح‌های آنان است که اردوگاه‌های فلسطینی را هدف قرار داده است و اقدامات آنان تنها در راستای حذف مسئله آوارگان و اجرای پروژه‌های مربوط به اخراج و جابجایی اجباری فلسطینیان انجام می‌شود.
این دو جنبش فلسطینی اعلام کردند: ادامه درگیری‌ها شرایط ملی فلسطینیان در اردوگاه‌ها و همچنین امنیت و ثبات لبنان را هدف قرار داده و به منافع ملی و مسئله فلسطین خسارت وارد می‌کند.
آنها همچنین هرگونه اختلاف و درگیری داخلی در هر نقطه از جهان را محکوم کرده و از همگان خواستند آتش بس فوری اجرا کنند و نیروهای فلسطینی را به معرفی تمام عوامل دخیل در این درگیری‌ها فراخواندند تا با چنین اقدامی صفوف فلسطینیان در مقابله با دشمن صهیونیست متحد شود.
در بخش دیگری از بیانیه مشترک این نشست آمده است: ضرورت بازداشت افراد نقش آفرین در جنایات انجام شده و تحویل آنها به مقامات مسئول لبنانی نباید بهانه‌ای برای تهدید صلح و آرامش در اردوگاه‌ها و مناطق همجوار آنها باشد.

گفتنی است، درگیری‌ها میان نیروهای مسلح وابسته به جنبش فتح در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین‌الحلوه» واقع در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و با وجود تلاش‌ها برای برقرای آتش‌بس فوری، این درگیری‌ها روز گذشته تشدید شد.

خبرنگار رسانه لبنانی النشره در صیدا گزارش داد که در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه ۷ تن کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.

در همین راستا، به تازگی «موسی ابومرزوق» در سفری چند روزه و در راستای تلاش برای کنترل اوضاع اردوگاه عین الحلوه و پایان درگیری‌ها در این اردوگاه فلسطینی، به لبنان رفته بود.

این در حالی است که باوجود تلاش‌های دولت و ارتش لبنان و همچنین گروه‌های فلسطینی برای آرام کردن اوضاع در اردوگاه «عین الحلوه»، درگیری‌ها در این اردوگاه که از روز شنبه از سرگرفته شد، متوقف نشده است.

از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان با ابراز تأسف درباره درگیری‌های اخیر بین گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه (جنوب لبنان)، تأکید کرد که تداوم درگیری‌ها به نفع رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha