تحقق امت واحده برای جلوگیری از جسارت به ساحت قرآن ضروری است
کد خبر: 4160991
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

تحقق امت واحده برای جلوگیری از جسارت به ساحت قرآن ضروری است

پیشکسوت و قاری قرآن، با بیان اینکه دین اسلام کامل‌ترین دین الهی بوده و برای تمامی مسائل بشریت پاسخ و راهکار داده است، گفت: جایگاه قرآن بر همگان آشکار بوده و برای جلوگیری از جسارت به ساحت قدسی قرآن، باید امت واحده در جهان اسلام تحقق یابد. 

مجید باوردی، قاری قرآن

مجید باوردی، پیشکسوت و قاری قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به علل و ریشه‌های اهانت به ساحت مقدس قرآن، گفت: این جسارت‌ها علل زیادی داشته که می‌تواند برگرفته از تلاش دشمنان، نفاق درونی افراد و نگرش دولتمردان آن کشورها به جایگاه دین و مذهب و همچنین کمبودهای فردی باشد. 

وی با بیان اینکه گاه افرادی کمبودهایشان را به این طریق پر می‌کنند تا در جامعه مطرح شوند، افزود: نفاق‌ها نیز باعث می‌شود تا نابخردان را به عرصه آوردند و از طریق آن جامعه مسلمانان را مشغول این دست مسائل کنند. 

باوردی، اتحاد و اتفاق مسلمانان و تحقق امت واحده را در مقابل جسارت به ساحت قدسی قرآن ضروری برشمرد و گفت: دشمن در تلاش برای ایجاد نفاق و جدایی بین مسلمانان است که قرآن کریم و برخی مسائل عامل اتحاد بین مسلمانان است که جهان اسلام باید با کنار گذاشتن اختلافات، این اتحاد جهانی را رقم بزند. 

استاد دانشگاه تبریز افزود: جهان اسلام باید در کنار تفاوت سلیقه‌ها و با کنار گذاشتن اختلاف‌ها، امت واحده‌ای تشکیل داده و با اتحاد و اتفاق دست در دست هم داده و در مقابل این حرکت‌های اسلام ستیزانه ایستادگی کند؛ در اخبار شاهدیم که برخی کلیساها و غیرمسلمانان نیز تأکید کردند که نباید به ادیان الهی توهین شود. 

وی با بیان اینکه الحمدالله افراد بسیاری توانستند حرف خود را یکی کرده و حرفشان را در دنیا مطرح کنند که نباید به دین اسلام توهین و جسارت شود، گفت: اسلام، آخرین و کامل‌ترین دین الهی بوده و به تمام مسائل بشری پاسخ و راهکار داده است. 

باوردی، با تأکید بر اینکه مسلمانان باید بینش و معرفتی عمیق نسبت به مسائل دینی خود داشته باشند تا دشمن توان نفود پیدا نکند، ادامه داد: باید اطلاعات و مطالعات کافی نسبت به دین و معارف خود داشته باشیم تا دشمن نتواند از بی اطلاعی ما سوءاستفاده کند. 

رئیس مجمع اساتید و پیشکسوتان قرآنی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه عامل به قرآن و معارف دینی بودن در کنار عالم بودن یک ضرورت بوده و باید اعل عمل به معارف خود باشیم، اظهار کرد: اگر مطالعات و اطلاعاتمان از دین اسلام کامل بوده و عامل به این گفته‌ها باشیم، قطعاً بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام
captcha