بازدیدهای علمی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی تقویت شود
کد خبر: 4151679
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

بازدیدهای علمی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی تقویت شود

مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با تأکید بر به‌کارگیری ظرفیت‌های مشترک دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی، از مدیران دانشگاه لرستان خواست بسترهای بازدیدهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور را تقویت کنند.

نشست مشترک دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست مشترک رئیس دانشگاه لرستان و مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با هدف تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.
 
این نشست، امروز، ۱۰ تیرماه با حضور علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، محمدامین صالحی‌نژاد، مدیرکل امور دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور، فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاد دانشگاهی استان لرستان، مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و علی میر، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.
 
در این نشست، محمدامین صالحی‌نژاد، مدیرکل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور نیز بر این نکته تأکید کرد که ظرفیت‌های مشترک را باید به‌کار گرفت و تجربیات مشترک با با یکدیگر به اشتراک گذاشت.
 
وی از مدیران دانشگاه لرستان دعوت کرد بسترهای بازدیدهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور را تقویت کنند.
 
در این نشست، پیشنهاد شد جهاد دانشگاهی استان لرستان یک دفتر مستقر در دانشگاه لرستان داشته باشد تا همکاری‌های دوجانبه، به‌صورت پایدار، تقویت شوند.
 
همچنین درباره راهکارهای تقویت و گسترش گردشگری علمی، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
 
در بخشی از این نشست، رئیس دانشگاه لرستان، اصطلاح جهاد دانشگاهی را برآمده از مفهوم مهم دینی جهاد دانست که بایستی در حوزه علم، دانش و دانشگاه نهادینه شود و خواستار نهادینه شدن فرهنگ جهاد در همه عرصه‌ها برای پیشرفت همه‌جانبه کشور، شد.
 
وی دانشگاه و جهاد دانشگاهی را دو نهاد مهم علمی دانست که بایستی همکاری‌های علمی بین این دو بر مبنای کاهش نظام مسائل و مشکلات جامعه، گسترش یابد.
 
رئیس دانشگاه لرستان ضمن تقدیر از خبرگزاری‌های وابسته به جهاد دانشگاهی به‌خاطر تلاش در زمینه پوشش اخبار دانشگاه لرستان، اضافه کرد: در همین دوره دانشکده‌هایی همچون شیمی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان ایجاد شده‌اند که بسترهای جدید و خوبی براساس ظرفیت‌های استان لرستان برای همکاری بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان و کشور، فراهم شده است.
 
وی توضیحاتی نیز درباره ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی الیگودرز ارائه کرد و خواستار شد همکاری‌های کاربردی و عملیاتی دانشگاه لرستان و جهاددانشگاهی استان در زمینه گیاهان دارویی افزایش یابد.
 
سایر اعضای حاضر در این نشست نیز هرکدام دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و جهاد دانشگاهی استان لرستان و کشور، بیان کردند.
انتهای پیام
captcha