تجلیل از ۳۰۰ دانش‌آموز طرح «نغمه‌های قرآن» در قزوین
کد خبر: 4146432
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

تجلیل از ۳۰۰ دانش‌آموز طرح «نغمه‌های قرآن» در قزوین

دانش‌آموزان حافظ قرآن طرح «نغمه‌های قرآن» ناحیه یک آموزش‌و‌پرورش شهرستان قزوین مورد تشویق و تجلیل قرار گفتند.

تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی

به گزارش ایکنا از قزوین، دانش‌آموزان حافظ قرآن ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان قزوین طی مراسمی که شامگاه، هفدهم خرداد‌ماه در سالن کوثر شهر قزوین برگزار شد تشویق و تجلیل شدند.

در حاشیه این مراسم طیب ملک‌پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان قزوین، به ایکنا گفت: طرح نغمه‌های‌قرآن با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان قزوین و مهد قرآن کریم استان قزوین از دی‌‌ماه سال گذشته آغاز به‌کار کرد. در این طرح که ۲۸ مدرسه دوره ابتدایی مشارکت داشتند، صدها دانش‌آموز به حفظ قرآن پرداخته و ماحصل آن ۳۰۰ دانش‌آموز ممتازی هستند که امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان پس از ارائه محفوظات خود به مربیان و کسب نمره لازم منتخب و حائز رتبه شناخته شده و مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. این مرحله اول طرح حفظ قرآن دانش‌آموزی بود که به همت دارالقرآن استان قزوین و مربیان جهادی عرصه قرآن به سرانجام رسید.

پرویز خوش‌پنجه، مسئول دارالقرآن کریم استان قزوین، نیز در حشیه این برنامه به خبرنگار ایکنای قزوین گفت: طرح نغمه‌های قرآن، بهینه کردن تلاوت قرآن صبحگاهی را دنبال می‌کند و آموزش همگانی قرآن را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال گذشته این طرح در استان قم برگزار شد که ما از آن ایده گرفته و به مدت ۱۰ سال در قزوین برگزار کردیم اما پس از گذشت مدتی دیگر توانایی اجرا کردن آن در آموزش و پرورش وجود نداشت. پس از گذشت ۱۰ سال مجدداً در دی‌ماه سال گذشته این طرح را با ۲۸ مدرسه دوره ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان قزوین آغاز کردیم که با استقبال خوب کادر مدارس و دانش‌آموزان مواجه شد.

مسئول دارالقرآن کریم استان قزوین اظهار کرد: به لطف خدا و هدایت قرآن این طرح در سال تحصیلی جدید برای تمام مدارس ناحیه یک اجرایی می‌شود و اگر استقبال و اقبالی از سوی مدارس نواحی ۲ هم وجود داشته باشد مربیان ما آمادگی حضور در مدارس و اجرای این طرح را دارند.

وی در رابطه با طرح «ترنم وحی» اظهار کرد: روش مرسوم مدارس آن بود که در مراسم صبحگاه و سر صف دو یا سه دانش‌آموزی که انس بیشتری با قرآن داشتند آیاتی از کلام الله وحی را تلاوت می‌کردند؛ اما در این طرح تمامی دانش‌آموزان مدرسه با صوت ترتیلی که پخش می‌شود همراهی کرده و با ممارست آیات را حفظ می‌کنند و در پایان هر هفته دانش‌آموزان محفوظات خود را به مربیان عرضه کرده و نمره لازم را کسب می‌کنند.

خوش‌پنجه در پایان گفت: در پایان سال برای تمام سوره‌هایی که دانش‌آموزان حفظ کرده‌اند آزمون برگزار می‌شود و ان‌شاءالله در ادامه مسیر با مراجعه با دارالقران‌های سطح شهرستان می‌توانند به طور تخصصی وارد طرح‌های حفظ قرآن شده و از برکات این مسیر نورانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha