برگزاری نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با رئیس جهاددانشگاهی
کد خبر: 4134868
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

برگزاری نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با رئیس جهاددانشگاهی

نشست مشترک معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با رئیس جهاددانشگاهی با هدف بررسی ظرفیت‌ها و توسعه فعالیت‌های این نهاد برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با رئیس جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی و تعدادی از معاونان این نهاد با هدف بررسی ظرفیت‌ها و توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی، یکشنبه، 27 فروردین‌ماه برگزار شد.

در این نشست مشترک که در دفتر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی برای حضور مؤثر در زیست‌بوم علم و فناوری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دهقانی‌فیروزآبادی در این نشست ایده شکل‌گیری جهاددانشگاهی را راه‌حلی بسیار خوش فکرانه دانست و گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک‌ نهاد عمومی غیر دولتی با شاخص‌های دولتی و خصوصی، توانست در اقتصاد کشور کارهای بزرگی انجام دهد که کمتر دیده‌شده است.

عضو هیئت‌امنای جهاددانشگاهی ادامه داد: این نهاد به‌صورت ویژه مورد توجه رهبر انقلاب قرار دارد و کمتر نهادی را سراغ داریم که این‌چنین مورد توجه مقام معظم رهبری قرار داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور جهاددانشگاهی را بستری برای فعالیت نخبگان دانست و گفت: از مزیت‌های جهاددانشگاهی می‌توان به پرانرژی، کم‌توقع و پرکار بودن اعضای این نهاد اشاره کرد.

دهقانی‌فیروزآبادی به بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلفی ورود کرده و پروژه‌های متعددی را پیش برده است از توسعه فعالیت‌های این نهاد برای حضور مؤثر در زیست‌بوم علم و فناوری کشور حمایت کرد.

مسلمی‌نائینی نیز در این نشست با بیان اینکه باید بیش از گذشته از ظرفیت نخبگان در جهاددانشگاهی استفاده کنیم خواستار حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی شد.

حسن فارسی، قائم‌مقام و معاون هماهنگی و امور مجلس، یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فناوری، سیدرضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و امور مجلس، مسعود ابراهیمی، سرپرست سازمان تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان و امیر طهرانچی، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست جهاددانشگاهی و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست مشترک بودند.

انتهای پیام
captcha